مرمت بنای امامزاده تاریخی هارون(ع) در شهرستان طالقان کلید خورد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از انتخاب پیمانکار و آغاز مرمت امامزاده هارون(ع) در طالقان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز، رحیم خاکی روز چهارشنبه 24 خرداد 1402 با حضور در شهرستان طالقان و بازدید از این بنا که به همراه فرماندار و جمعی از مسئولان انجام شد، اظهار کرد: انتخاب پیمانکار بر اساس ضوابط موجود انجام شده و مرمت بنا از فردا آغاز می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره به اینکه هیچ تأخیری ‌در روند مرمت این امامزاده پذیرفته نیست، اظهار کرد: مرمت این امامزاده یکی ‌از اولولویت‌های مهم اداره کل است. 

خاکی یکی از دغدغه‌های اداره کل راه حفاظت و مرمت از بنا‌های تاریخی مذهبی عنوان کرد و افزود: با توجه به جایگاه و ارزش امامزاده هارون(ع)، تعاملات با اوقاف استان برای توسعه امامزاده نیز در حال انجام است. 

علی مهدوی فرماندار شهرستان طالقان نیز در این نشست امامزاده هارون واقع در نزدیکی روستای جوستان را ظرفیتی بزرگ برای تبدیل به قطب‌ گردشگری مذهبی طالقان عنوان کرد و بر تسریع در مرمت این بنا تأکید کرد. 

امامزاده هارون در نزدیکی روستای جوستان از توابع شهرستان طالقان، آرامگاه بردار امام رضا‌(ع) و یکی از فرزندان امام موسی کاظم(ع) است. بنا بر گفته کارشناسان این بنا با مصالح بوم آورد سنگی و معماری خاص در دوره ایلخانی ساخته و در دوره دوره صفویان مرمت شده است.

آرامگاه امامزاده هارون(ع) یکی از جاذبه‌های گردشگری مذهبی و تاریخی شهرستان طالقان است که در سال 81 با شماره ثبت 7056 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020325537407

برچسب‌ها