تکریم دانشمندان و وطن دوستی در کلام امام علی(ع)

دانشمندان میراث فرهنگی علاوه بر پویش علمی و وظیفه انسانی و جهانی در بسط و کشف حقایق ملموس و ناملموس تاریخی از آنجایی که در داخل ایران تحقیق و کاوش می نمایند.

انسجام ملی به نوعی در گرو افتخارات ملی است، یعنی اینکه مردم باید حول محور هایی تجمع و به حرکت درآیند تا از گمراهی، پراکندگی، اختلاف، ستیز و منفعت جویی دوری گزینند و چه محوری بهتر از علما و دانشمندان که بهترین لحظات عمر خود را صرف پویش و جست و جوی حقیقت با روش علمی کرده اند. اصلی که قرآن کریم با صراحت از مومنین و مردم سوال می کند.

(هل یستوی الذین یعلمون والذین لا یعلمون) آیا کسانی که می دانند با آنهایی که نمی دانند برابرند؟

دانشمندان میراث فرهنگی علاوه بر پویش علمی و وظیفه انسانی و جهانی در بسط و کشف حقایق ملموس و ناملموس تاریخی از آنجایی که در داخل ایران تحقیق و کاوش می نمایند. بنا به هویت و ملیت ایرانی خود مشمول گفتار زیبای امام علی(ع) نیز می باشند که می فرمایند: از بزرگواری انسان، گریستن و تامل بر تاریخ خود و علاقه به هم وطن و هم نوعان دیرینه اش است و می افزایند: کشورها با شوق و حس میهن دوستی آباد شده اند.

در پی اقدام بدیع وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در تکریم چهره های ماندگار میراث فرهنگی این مرز و بوم که برای دومین بار تکرار می شود به نظرم مصداق بارز کلام امیرالمومنین است که می فرمایند: هرکه دانشمندان را احترام کند در واقع آفریدگار را تکریم و ستایش کرده است.

ضمن اینکه نسل جدید ما به شدت تشنه هویت و ارزش های ماندگار مواریث تاریخی است تا امنیت و شادی قرین زندگانی اش باشد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020325761534

برچسب‌ها