تشکیل کارگروه رفع موانع تولید صنایع‌دستی در بوشهر

استاندار بوشهر از تشکیل کارگروه رفع موانع تولید صنایع‌دستی در استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر، احمد محمدی‌زاده عصر امروز پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ در نشست با صنعتگران استان گفت: کارگروه رفع مسائل و مشکلات صنایع‌دستی باید در شورای برنامه‌ریزی استان تعریف شود.

استاندار بوشهر افزود: اقدامات انجام شده و صحبت‌های شما صنعتگران و هنرمندان امیدآفرین است و ایجاد اشتغال برای بانوان سرپرست خانوار و بد سرپرست، کاری بسیار ارزشمند است که اجر اخروی دارد.

او ادامه داد تفاهم‌نامه‌های همکاری باید تبدیل به برنامه‌های اجرایی شود و به شکل شهرستانی و مشخص باشد.

محمدی‌زاده برنامه‌ریزی برای تقویم سه ماهه نمایشگاهی استان در حوزه صنایع‌دستی را مهم دانست و بیان کرد: در تسهیلات تبصره ۱۸ و ۱۶ به مسائل صنایع‌دستی کمک شود و برای تشکیل زنجیره ارزش در این حوزه باید کار ویژه انجام داد.

اکبر پورات معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر در این نشست گفت: مشکلات و نظرات شما هنرمندان را یاداشت کرده و تلاش خواهیم کرد برای رفع این موارد چاره‌اندیشی کنیم.

او بیان کرد: ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی کاری ارزشمند بود که به کمک شهرداران و فرمانداران در تعطیلات نوروز امسال انجام شد و این موضوع با تلاش بیشتر ادامه‌دار باشد.

اسماعیل سجادی‌منش مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر نیز در این نشست با اشاره به همکاری با دیگر دستگاه‌ها برای توسعه این حوزه در استان خاطرنشان کرد: امروز تفاهم نامه‌های همکاری را با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کمیته امداد، فنی و حرفه‌ای و بهزیستی را امضا کردیم که امیدوارم منشأ خیر باشد.

او در پایان یادآور شد: تمام تلاش ما این است که از همه ظرفیت‌ها برای اعتلای حوزه صنایع‌دستی در استان بهره ببریم و بی تردید مجموعه ما در اداره‌کل متبوع، از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020325817884

برچسب‌ها