دانشگاه‌ها بازوان پرتوان زنده نگه داشتن صنایع‌دستی هستند/ صدور کارت همیار صنایع‌دستی برای کودکان

به مناسبت گرامی‌داشت هفته صنایع‌دستی، معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، عصر پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ از کارگاه‌های آموزش صنایع‌دستی مستقر در باغ کتاب تهران بازدید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، مریم جلالی در حاشیه این بازدید ضمن تاکید بر انتقال دانش نسلی در حوزه صنایع‌دستی گفت: همکاری معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و کنشگران فرهنگی نویدبخش ورود حوزه ادبیات و فرهنگ به صنایع‌دستی است.

 معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، افزود: باغ کتاب تهران ظرفیت مناسبی برای پیوند بین نسلی مادر و کودک دارد که صنایع‌دستی بهانه خوبی برای ایجاد این پیوند و انتقال دانش نسلی خواهد بود.

او ادامه داد : فصل تابستان فرصت مناسبی برای توجه کانون‌های آموزشی و فرهنگی به حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی است.

معاون صنایع‌دستی کشور با بیان اینکه صنایع‌دستی باعث ایجاد انگیزه و انسجام اجتماعی در خانواده می‌شود گفت: نقش کانون‌های فرهنگی در تحقق سیاست‌های معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در خانواده‌ها بسیا  حائز اهمیت است.

او خاطرنشان کرد: صنایع‌دستی یعنی خلق زیبایی از هر آنچه در دسترس است و انسان‌های خلاق از همان دوران کودکی با مقوله خلق کردن آشنا می‌شوند.

جلالی گفت: مدیریت شهری می‌تواند با رویکرد و ایجاد فضا در راستای مولدسازی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، اقتدارفرهنگی، محیط زیستی و اقلیمی را به شهروندان گوشزد کند.

معاون صنایع‌دستی کشور ضمن استقبال از حضور کودکان در مجموعه باغ کتاب تهران و یادگیری صنایع‌دستی گفت: در سال‌های اخیر تصویر ذهنی از صنایع‌دستی جنبه تزئینی و ویترینی داشت، اما در باغ کتاب تهران ارائه آموزش به کودکان با رویکرد صنایع زیستی است و ما برای کودکان علاقه‌مند به آموزش کارت همیار صنایع‌دستی صادر می‌کنیم تا این عزیزان در آینده بر اساس علاقه و سلیقه شخصی مسیر موفقیت خود را در حوزه صنایع‌دستی پیدا کنند.

جلالی تصریح کرد: تهران شهر همه اقلیم‌ها است و کودکان ما می‌توانند از طریق یادگیری صنایع‌دستی با المان‌های هویتی اقلیم خود آشنا شوند.

او در پایان خاطر نشان کرد: هنر اصیل ایرانی ریشه درخت صنایع‌دستی محسوب می‌شود و ایده‌های خلاقانه و معاصرسازی نسل جوان میوه آن است و دانشگاه‌ها بازوان پرتوان زنده نگه داشتن  صنایع‌دستی خواهند بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020327622128

برچسب‌ها