بازار سفال مند گناباد بازپیرایی می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گناباد گفت: بازار سفال روستای مند گناباد که در حاشیه جاده اصلی شمال به جنوب بازپیرایی می‌شود.

 به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، حمیدرضا محمودی قوژدی با اعلام این خبر افزود: بازار سفال مند گناباد یکی از مقاصد هدف گردشگری شهرستان است که با توجه به فرسودگی کالبدی و بعضی فرسودگی کارکردی نیازمند بازپیرایی است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی شهرستان گناباد با بیان این‌که در کلان سطح مدیریت شهرستان برای بهسازی این بازار تصمیم‌های بسیار ارزنده‌ای گرفته شده است، ادامه داد: با توجه به تاکید نماینده مردم شریف گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر تسریع بازپیرایی بازار سفال جلسات متعددی در این خصوص برگزار که منجر به اجرای عملیات پیاده رو سازی با مصالح بوم‌آورد بر اساس الگوی معماری بومی روستای مند توسط اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شد.

او ادامه داد:  ادامه عملیات اجرایی در سمت دیگر بازار با تلاش و همت شورای اسلامی و دهیاری روستا صورت گرفت.

محمودی قوژدی تصریح کرد: طراحی بازار سفال مند گناباد در چند مرحله توسط نیروهای بومی صورت گرفت که با توجه اهمیت و حساسیت موضوع طراحی این پروژه بر اساس الگوهای معماری بومی منطقه توسط اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مراحل نهایی را سپری می‌کند .

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی شهرستان گناباد گفت: یکی از فضاهای واقع در بازار سفال مند، مرکز آموزش صنایع دستی شهرستان است که با اعتبارات درون وزارتی مرحله اول آن با اجرای نمای اصلی که بر گرفته از عناصر اصیل معماری بومی اجرا شد.

او ادامه داد: در همین راستا برای تسریع پروژه و بهره‌گیری از توان دیگر دستگاه‌های مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه‌ای با شورای اسلامی و دهیاری روستا در خصوص محوطه‌سازی پیرامون مرکز صنایع‌دستی منعقد شد .

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گناباد گفت: با توجه به پتانسیل‌های بسیار این بازار در راستای ایجاد اشتغال پایدار در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری و هم‌چنین حمایت از سفالگران و ارتقای سطح کیفی و کمی رشته سفالگری با حمایت‌های مدیریت کلان شهرستان و همکاری و تعامل ادارات مرتبط این مهم با تسریع در اجرا محقق شود .

شهرستان گناباد دارای ۱۷۷ اثر  ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران و بیش از ده‌ها جاذبه گردشگری و رشته‌های صنایع دستی و نیز صدها اثر تاریخی است.

شهرستان گناباد در فاصله 277 کیلومتری از جنوب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020327770285

برچسب‌ها