تور آشناسازی کارگاه‌های صنایع‌دستی ویژه مدیران هتل‌ها و تاسیسات گردشگری مشهد برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشهد گفت: تور آشناسازی با برخی از کارگاه‌های صنایع‌دستی که در ارتباط با تجهیز و نمایش محصولات صنایع‌دستی در مراکز گردشگری و اقامتی است، ویژه مدیران هتل‌ها و تاسیسات گردشگری مشهد روز گذشته جمعه ۲۶ خرداد برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، حسین امیر کلالی با اعلام این خبر افزود:  از آنجایی که تجهیز هتل‌ها و تاسیسات گردشگری با صنایع‌‌دستی در دستور کار قرار گرفته، به‌منظور شناخت بیشتر مدیران هتل‌ها و تاسیسات گردشگری با ظرفیت‌های صنایع‌دستی مشهد مقدس  این تور آشناسازی روز گذشته جمعه ۲۶ خرداد برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد ادامه داد:  در مشهد مقدس ۹۲ رشته فعال از مجموع رشته‌های صنایع‌دستی وجود دارد که ۲۲ رشته از آنها بومی مشهد مقدس بوده و مشغول فعالیت هستند.

امیرکلالی اظهار کرد: بیش از ۲هزار کارگاه و پروانه فعالیت انفرادی در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در مشهد مقدس مشغول فعاليت بوده و تلاش بر آن بوده تا در این تور آشناسازی از مجموعه هنری نگارگری بر روی چوب، مجموعه کارگاه های منتخب در مرکز آموزش و پژوهش هنرهای سنتی مصلی مشهد، کارگاه سفال و سرامیک و مجموعه تولیدی مبلمان و معرق چوب بازدید شود.

او با اشاره به این‌که علاوه بر استفاده از محصولات صنایع‌دستی در هتل‌ها، زمینه برای فروش صنایع‌دستی به مسافران هتل‌ها فراهم خواهد شد، تصریح کرد: یکی از موارد مهمی که در گذشته مورد غفلت بوده است، پیوند بین صنایع‌دستی و گردشگری بوده که ارتباط این دو صنعت می‌تواند موجب رشد، رونق، توسعه و ترویج و معرفی صنایع‌دستی شهر مقدس مشهد شود.

امیر کلالی درباره مجموعه سفال و سرامیک مورد بازدید نیز اظهار کرد: این مجموعه به صورت دانش‌بنیان ایجاد و برای در حال حاضر برای صد نفر زمینه اشتغال مستقیم ایجاد کرده است و با طرح توسعه‌ای که مدیریت مجموعه دنبال می‌کند، برنامه‌ریزی برای افزایش ۷۰ نفر دیگر فراهم خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد افزود: با توجه به الزام قانونی مرتبط با وجود فروشگاه‌های صنایع‌دستی در هتل‌های چهار و پنج ستاره، لازم است مدیران هتل‌ها و سایر مراکز اقامتی، شناخت بهتر و جامع‌تری نسبت به ظرفیت‌های صنایع‌دستی موجود در کلانشهر مشهد مقدس و استان خراسان رضوی داشته باشند.

امیرکلالی گفت: این رویداد در آینده با همکاری و مشارکت سایر شهرستان‌های استان نیز ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020327770922

برچسب‌ها