جزئیات بیشتر از تفاهم‌نامه معاونت صنایع‌دستی و بنیاد علوی

حداقل 2000 اشتغال مستقیم در توسعه زنجیره ارزش منسوجات سنتی و بافته‌های داری در 5 استان کشور با انعقاد تفاهم‌نامه بین بنیاد علوی و معاونت صنایع‌دستی ایجاد می‌شود.

پیرو تفاهم‌نامه همکاری منعقد شده بین معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و بنیاد علوی به‌منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو طرف مورد تفاهم برای رفع موانع و توسعه تولید و بازارهای فروش محصولات صنایع‌دستی، در هفته صنایع‌دستی، پنج قرارداد همکاری بین ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان، ایلام و سیستان و بلوچستان و شرکت پویندگان دستبافته‌های داری و دستگاهی طرف قرارداد شرکت بازرگانی توسعه تجارت زرفام‌کیش و به‌منظور توسعه زنجیره  ارزش رشته صنایع‌دستی با رویکرد ایجاد اشتغال منعقد شد.

در این پروژه و براساس ارزیابی‌های انجام شده 60 میلیارد تومان تسهیلات و حدود 4 میلیارد تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است. با توجه به تعدد و پراکندگی رشته نساجی سنتی و ریسندگی الیاف در مناطق مختلف کشور گروه رشته نساجی سنتی و بافته‌های داری در اولویت قرار گرفت و مجری از طریق برگزاری دوره‌های آمورش عمومی و تخصصی و زمینه‌های حمایت از فعالان این حوزه، اقدام به ایجاد دوهزار فرصت شغلی مولد و پایدار در زنجیره ارزش منسوجات سنتی و بافته‌ها در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان، ایلام و سیستان و بلوچستان خواهد کرد.

آموزش، برندسازی و تجاری‌سازی محصولات، طراحی و خلق ایده‌های نوآورانه و خلاقانه مطابق با سلیقه و نیاز بازارهای هدف داخلی و خارجی و تأکید بر توسعه بازار فروش محصولات انجام مطالعات پژوهشی، کاربردی و بسته‌بندی مناسب محصولات از جمله محورهای پروژه مذکور است.

بر اساس توافق انجام شده، شورای راهبردی متشکل از نمایندگان معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و بنیاد علوی ضمن انجام نظارت‌های مستمر و دوره‌ای، به‌منظور سرعت بخشیدن و تسهیل‌گری در عملیاتی نمودن محورهای پیش‌بینی شده، تمام فرآیندها و برنامه‌های پیش‌بینی شده را کنترل و نظارت خواهند کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020328622616

برچسب‌ها