کشف و ضبط ۴۳ قلم شیء تاریخی در شهرستان شیروان

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از کشف و ضبط ۴۳ قلم شی‌ء تاریخی در شهرستان شیروان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، خلیل حاجی‌زاده یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ با اعلام این خبر تأکید کرد: این اشیا با همکاری نیروی انتظامی، پلیس مواد مخدر شهرستان شیروان و نیروهای یگان حفاظت این اداره کل در بازرسی از منزل شخصی کشف و ضبط شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، افزود: دراین‌رابطه یک نفر دستگیر شد که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

حاجی‌زاده گفت: اشیا کشف شده شامل کوزه، ظرف مسی، هاون مسی، کاسه ساده، سنگ ترازو، دکمه، سکه، گلدان، سرنیزه، سر قوچ، و.. است که برای کارشناسی تحویل اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی شده است.

او بیان کرد: برخورد با قاچاقچیان عتیقه در دستور کار جدی پلیس و یگان حفاظت میراث‌فرهنگی است و از شهروندان هم می‌خواهیم در صورت اطلاع از فعالیت این گونه افراد سودجو و فرصت‌طلب که به میراث ملی کشور دستبرد می‌زنند، موضوع را از طریق شماره‌تلفن ۳۲۲۲۸۹۵۴ به یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی اعلام کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از نظارت مستمر بر مکان‌های تاریخی در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: انتظار می‌رود در این زمینه مردم نیز مشارکت لازم را داشته باشند و در صورت مشاهده دست‌درازی به آثار باستانی و تاریخی منطقه موارد را به میراث‌فرهنگی گزارش دهند تا با رسیدگی سریع و به‌موقع، از هرگونه سوءاستفاده در این زمینه جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402032886415

برچسب‌ها