فرهنگ هر منطقه از طریق صنایع‌دستی به آیندگان منتقل می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد به مناسبت هفته صنایع‌دستی با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی و جمعی از صنعتگران فعال در استان دیدار کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوری در این دیدار بیان کرد: ملت ایران دارای فرهنگ غنی است فرهنگی که از آموزه‌های آسمانی و دینی برگرفته شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد در ادامه تأکید کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی موظف است این میراث ماندگار از ادوار گذشته را به مردم بشناساند و هم فرهنگ دینی هم فرهنگ ملی ایرانی را باید به نسل‌های آینده منتقل کند.

حجت‌الاسلام نوری افزود: انتقال میراث‌فرهنگی به آیندگان باید از طریق فیلم، کتاب، کلیپ، سخنرانی و... انجام شود. همچنین یک زمینه مهم دیگر انتقال از طریق کتیبه‌های باستانی و معماری هر منطقه است.

او خاطرنشان کرد: در بخش صنایع‌دستی صنعتگر اول باید فرهنگ را بشناسد و به آن ارزش دهد و برای آن حرمت قائل شود و نیت کند که آن را منتقل کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد گفت: یک ساختار مهم مثل قصه میراث‌فرهنگی که فرهنگ دینی اسلامی ملی ایرانی‌مان را دربرگرفته دارای اهمیت بسیاری است که می‌بایست در حوزه صنایع‌دستی غیرت آن را داشته باشید که از آن دفاع کنید.

در پایان توسط نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد از صنعتگران فعال در استان قدردانی شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402032886665

برچسب‌ها