پرونده 4 متقاضی دریافت کارت راهنمای گردشگری اردبیل بررسی شد

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل از بررسی پرونده چهار متقاضی دریافت کارت راهنمای گردشگری در جلسه کمیته فنی نظارت بر راهنمایان گردشگری استان اردبیل خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، یحیی نجارقابل گفت: با تشکیل جلسه کمیته فنی نظارت بر راهنمایان گردشگری پرونده چهار متقاضی دریافت کارت راهنمای گردشگری مورد بررسی قرار گرفت.

معاون گردشگری استان اردبیل افزود: این چهار پرونده در حوزه راهنمایان فرهنگی و طبیعت‌گردی قرار دارد که سه مورد از آنها متقاضی صدور کارت راهنمای گردشگری بین‌المللی و یک مورد نیز متقاضی صدور کارت راهنمای گردشگری داخلی بودند.

او تاکید کرد: در این جلسه متقاضیان توسط اعضای کمیته فنی مورد مصاحبه عملی قرار گرفتند و با توجه به نمره آزمون کتبی و نمره آزمون عملی درصورت کسب حدنصاب موفق به دریافت کارت راهنمای گردشگری می‌شوند.

نجارقابل ادامه داد: راهنمایان گردشگری مجاز، دارای کارت رسمی و دارای مهارت یکی از نیازهای توسعه صنعت گردشگری و رونق این صنعت هستند که در این راستا موسسات آموزشی معتبر در سطح استان به ارائه دوره‌های آموزشی راهنمای گردشگری می‌پردازند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020329292906

برچسب‌ها