حسین زاده: تنوع در طرح و بافت فرش، زیبایی‌‌های فرهنگی اقوام ایرانی را نشان می‌دهد

روح‌الله حسین‌زاده مدیر‌عامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی، امروز دوشنبه 29 خرداد 1402 از موزه فرش ایران بازدید کرد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، حسین‌زاده ضمن بازدید از بخش‌های مختلف موزه فرش، علت اهمیت و جایگاه فرش را در فرهنگ ایرانی برشمرد و گفت: همان طور که فرش از تار و پود تشکیل شده است، در تار و پود فرهنگ ما نقش هویتی دارد.

او افزود: ایرانی‌ها به زیبایی و زیبایی‌شناسی و زیبا کردن محیط زندگی خیلی اهمیت می‌دادند، این اهمیت مفهومی بوده است.

مدیر‌عامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی یاد آور شد:  ایرانیان از گذشته انسان‌های خلاقی بوده‌اند و دوست داشتند هنر خودشان را به شکل‌های مختلفی به نمایش بگذارند. از این رو صنعت فرش که مخلوطی از هنر و خلاقیت بود در بین ایرانیان رواج بسیاری پیدا کرد.

حسین‌زاده در مورد اهمیت فرش در تاریخ ایران گفت: تاریخ انسان‌شناسی ایرانی دین بزرگی به صنعت فرش دارد. همان‌طور که می‌دانید ایران از قومیت‌ها و ملیت‌های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام از این قومیت‌ها فرهنگ و تاریخی خاص برای خود دارند. یکی از جاهایی که می توان تفاوت و زیبایی‌های این فرهنگ‌ها را به خوبی پیدا کرد، در نوع طرح و بافت و حتی شیوه بافت فرش است.

او افزود: طراحی ظاهری محیط زندگی برای ایرانی‌ها با معماری ممزوج بوده است. یکی از مولفه‌های معماری ایرانی، اسلامی فرش بوده است و ایرانی‌ها به این موضوع خیلی اهمیت می‌دادند. شاید به همین دلیل است که هنوز هم موضوع فرش و دست بافته‌های ایران به‌عنوان یک موضوع خاص در دنیا به آن نگاه می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 14020329622856

برچسب‌ها