گیلان جزو ۲ استان برتر در ماندگاری مسافر شناخته شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان از ورود بیش از ۵ میلیون مسافر و گردشگر به این استان خبر داد و گفت: گیلان در حوزه افزایش میزان ماندگاری مسافر جزو ۲ استان برتر کشور شناخته شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به ‌نقل از روابط‌عمومی، اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، ولی جهانی اظهار کرد: گیلان به دلیل قابلیت‌های تاریخی و گردشگری هر هفته و در ایام تعطیلات میزبان گردشگران و مسافران است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از ورود بیش از ۵ میلیون مسافر و گردشگر به گیلان خبر داد و افزود: این تعداد مسافر فقط در تعطیلات خردادماه به گیلان آمدند.

او با بیان اینکه این استان، بعنوان یکی از مقاصد اصلی سفر با توجه به ظرفیت های طبیعی، تاریخی و فرهنگی آن در کشور بوده است، گفت: رونق اقتصادی بخش گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار از عواید افزایش سفرها بوده است که باید برنامه‌ریزی مناسبی به منظور استفاده فرهنگی آن نیز انجام دهیم.

جهانی از افزایش بیش از ۱۲۵ درصدی ماندگاری سفر در گیلان خبر داد و اضافه کرد: با اجرای برنامه‌های فرهنگی، نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و برنامه‌های متنوع توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، میزان ماندگاری مسافران ارتقا پیدا کرده است.

او ادامه داد: گیلان از نظر افزایش میزان ماندگاری مسافر جزو ۲ استان برتر کشور شناخته شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020329709735

برچسب‌ها