درآمد 25 میلیون دلاری «مسی» برای ترویج گردشگری عربستان

لیونل مسی، بازیکن سرشناس فوتبال، طی قراردادی با عربستان، می‌تواند در ازای تبلیغ گردشگری این کشور تا 25 میلیون دلار درآمد داشته باشد.

به گزارش میراث آریا، لیونل مسی، یکی از پردرآمدترین ورزشکاران جهان، در سال ۲۰۲۱ قرارداد پرسودی را با سازمان گردشگری عربستان سعودی امضا کرد تا این کشور را تبلیغ کند. جزئیات این قرارداد که به تازگی رونمایی شده، نشان می‌دهد که این بازیکن فوتبال آرژانتینی می‌تواند تا ۲۵ میلیون دلار در مدت سه سال دریافت کند تا به عنوان نوعی سفیر برای صنعت گردشگری در حال رشد عربستان سعودی عمل کند.

بخشی از این قرارداد مستلزم این است که مسی سفرهای خود به عربستان سعودی را در حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود که در حال حاضر ۴۷۲ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد، منتشر کند. برخی از اولین پست‌های اینستاگرام او در این کشور به می‌ ۲۰۲۲ باز می‌گردد.

بر اساس این قرارداد، مسی برای اجرای هر بخش از قرارداد مقار مشخصی دستمزد می‌گیرد، از جمله برای گذراندن یک مرخصی سالانه خانوادگی به مدت پنج روز یا دو تعطیلات سالانه سه روزه در این کشور حدود ۲میلیون دلار دریافت خواهد کرد. دولت عربستان هزینه سفر مسی و حداکثر ۲۰ عضو خانواده و دوستانش را نیز پرداخت خواهد کرد.

مسی همچنین باید عربستان سعودی را در حساب رسانه‌های اجتماعی خود تبلیغ کند، در کمپین گردشگری این کشور شرکت کند و کارهای خیریه و انجام دهد و در مهمانی‌های مربوطه شرکت کند. عربستان در ازای اجرای هر تعهد حدود ۲میلیون دلار پرداخت می‌کند. البته مشخص نیست سند بررسی شده به‌روزترین شرایط قرارداد مسی را منعکس می‌کند یا خیر.  بر اساس گزارش‌ها، این معامله پرسود، ادامه علاقه عربستان به ستاره پرکار فوتبال، دومین ورزشکار پردرآمد جهان پس از کریستیانو رونالدو را نشان می‌دهد.

طبق گزارش‌های اخیر، لیونل مسی دومین ورزشکار پردرآمد جهان است. این بازیکن فوتبال در سال ۲۰۲۱ قراردادی را با سازمان گردشگری عربستان سعودی برای تبلیغ این کشور امضا کرد. این قرارداد در کنار سایر شروط، مسی را ملزم می‌کند که یک مرخصی سالانه به این کشور برود.

ترجمه: اسدالله حقانی

انتهای پیام/

کد خبر 1402032990069

برچسب‌ها