تبدیل مقبره شیخ عبدالعزیز اشنویه به پارک مشاهیر در اولویت قرار دارد

فرماندار اشنویه گفت: بازسازی مقبره شيخ عبدالعزیز و تبدیل آن به پارک مشاهیر این شهرستان از جمله اولویت‌ها است که در دستور کار مسئولان قرار دارد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، رضا حیدری ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ در نشست با فعالان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اشنویه که با حضور سیدعلی ترابی فرماندار این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: اشنویه در زمینه گردشگری ظرفیت بالایی داشته و آثار بی‌نظیر تاریخی و فرهنگی این اشنویه برای مسافران و گردشگران جذاب است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با اشاره به اتمام فصل دوم کاوش‌های محوطه آبگیر چپرآباد اشنویه افزود: گزارش‌ها موید وجود آثار تاریخی ماقبل تاریخ در محوطه سد چپرآباد است، محوطه آبگیر سد چپرآباد تقریبا به صورت کامل تخلیه علمی شد.

او گفت: این کاوش‌ها با همکاری سایر ادارات انجام و آثاری مربوط به هزاره هفتم قبل از میلاد مورد مطالعه قرار گرفت و با پایان مطالعات منتظر نظر شورای فنی وزارت‌خانه در خصوص آبگیری سد چپرآباد هستیم.

فرماندار اشنویه نیز در این جلسه گفت: ثبت ملی جشنواره گردشگری شهرستان با اولویت جشنواره سالانه گیلاس، برندسازی محصولات گیلاس، سیب و عسل، تکمیل و توسعه گردشگری در نه محور شهرستان از اولویت‌های مهم بخش گردشگری است که در این جلسه به‌عنوان پیشران اقتصادی شهرستان به تصویب رسید.

سیدعلی ترابی تصریح کرد: تکمیل و توسعه گردشگری در محور  گلاز_چهل آسیاب، محور گردشگری روستاهای سنگان، بیمضرته، مسیر گردشگری روستاهای دوستک و رشگوند، مسیر گردشگری کیله‌شین(دورود و شیخان)، محدوده سد چپرآباد، پارک جنگلی قلاتوک، مسیر گردشگری روستای میرآباد، مسیر گردشگری ذمه و آلکاباد، سامان‌دهی و توسعه قلعه تاریخی سنگان بعنوان فلک‌الافلاک آذربایجان‌غربی، ایجاد سایت گردشگری در تپه بدرالدین نالوس، سایت گردشگری در برده میش، اعطای تسهیلات خاص به حوزه گردشگری و هنرمندان صنایع‌دستی، توسعه و تکمیل طرح‌های نیمه تمام این حوزه را از برنامه‌های پیش رو در چشم‌انداز رونق و  توسعه گردشگری در اشنویه عنوان کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020330378644

برچسب‌ها