تجلیل از هنرمندان صنایع‌‌دستی شهرستان کارون

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کارون گفت: به مناسبت هفته صنایع‌دستی و نکوداشت مقام و جایگاه هنر سنتی و در راستای رشد و توسعه صنایع‌دستی در شهرستان کارون، از فعالان و هنرمندان این حوزه تجلیل شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، احمد یوسفی‌نهاد با اعلام این خبر گفت: یکی از اصلی‌ترین وظایفی که همواره و در طول سال باید به آن توجه ویژه داشت و مانند دینی بر عهده ما است، قدردانی از فعالان، هنرمندان، مدیران انجمن‌های مردم‌نهاد، دوستداران حوزه‌های سه‌گانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همه کسانی است که پا به پای ما در مسیر فرهنگ و هنر گام بر می دارند.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی شهرستان کارون افزود: به همین مناسبت و در ادامه سلسله‌برنامه‌های هفته صنایع‌دستی، باحضور امام‌جمعه و فرماندار شهرستان، از فعالان، کارآفرینان و صنعتگران حوزه صنایع‌دستی تقدیر شد.

او ادامه داد: نصره حزبا، فاطمه ناصری، فاضل ناصری، حسین ناصری، خدیجه امیدی‌یار، زینب حمیدی‌اصل، فرزانه هوشیاری، وفا پورعبیات و مریم منجزی از جمله هنرمندان و صنعتگرانی هستند که همواره در عرصه تولید، بازاریابی، مشارکت در نمایشگاه‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، کمک‌رسان و همراه اداره میراث‌فرهنگی کارون هستند که بر همین اساس، از آن‌ها تقدیر شد.

یوسف نهاد گفت: رشته‌های حصیربافی، میناکاری، سفال، چرم، دوخت انواع لباس‌های محلی، کپوبافی و بافتنی‌های سنتی، از جمله رشته‌های صنایع‌دستی فعال در شهرستان کارون هستند.  

\"\"

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 14020330478875

برچسب‌ها