۳هزار میلیارد تومان برای تملک املاک اطراف گنبد سلطانیه هزینه شده است

شهردار سلطانیه در برنامه مطالبه شبکه اشراق گفت: استفاده از ظرفیت آثار تاریخی و مجموعه میراث‌فرهنگی در اولویت برنامه‌های شهرداری سلطانیه قرار دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، مصطفی کلانتری روز یکشنبه ۴ تیرماه ۱۴۰۲در برنامه مطالبه شبکه اشراق از افزایش حدود صددرصدی بودجه شهرداری گفت: بودجه امسال شهرداری ۲۸ میلیارد تومان است که ۴۰ درصد آن جاری و الباقی بودجه عمرانی خواهد بود.  

شهردار سلطانیه افزود: رویکرد اصلی شهرداری در این زمینه، حل مشکلات با رویکرد تعاملی با اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.  

او اظهار کرد: در جهت حل مشکل جمع‌آوری آبهای سطحی در حال پیگیری و رفع مشکل هستیم و در قسمتی از شهر نیز این پروژه در حال اجراست.

حسین بابامرادی نیز میهمان دیگر این برنامه بود و گفت: امسال ۷ هکتار به فضای سبز شهری اضافه شد و مجموع فضای سبز سلطانیه به ۱۵ هکتار رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر سلطانیه در رابطه با احداث پارک بانوان نیز افزود: در حال پیگیری اجرای این طرح هستیم و در صورت اخذ مجوزهای لازم تا ۳ ماه آینده کار اجرای طرح شروع خواهد شد.

سید سعید صفوی نیز در ارتباط تلفنی با برنامه مطالبه شبکه اشراق از اصلاح و مرمت برج و باروی گنبد سلطانیه گفت: در طول ۴۰ سال گذشته حدود ۳هزار میلیارد تومان از املاک اطراف گنبد تملک شده و به زودی طرح زیباسازی و استانداردسازی حریم گنبد آغاز می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: این فعالیت‌ها در راستای افزایش مدت اقامت گردشگران در منطقه و رضایت بازدیدکنندگان است.

مدیر دفتر سرمایه‌گذاری شرکت آبفای استان نیز در ارتباط تلفنی با برنامه مطالبه در رابطه با اجرای فاضلاب شهری سلطانیه گفت: این طرح باید با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرا شود ولی به دلیل نبود سرمایه‌گذار خصوصی بخش صنعت یا کشاورزی غیر خوراکی تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است.

علی جمشیدی افزود: اجرای خطوط انتقال و شبکه جمع‌آوری چند شهر نیز در دست اقدام است.

 انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402040501052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha