مسابقه عکاسی سلفی کودکان با بنای میراث جهانی گنبد سلطانیه 

به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی، مسابقه عکاسی سلفی کودکان با گنبد سلطانیه تنها اثر ثبت جهانی استان زنجان برگزار می‌شود. 

به‌گزارش میراث آریا، ابوالفضل عالی گفت: به مناسبت هفته میراث فرهنگی، وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نظر دارد از برترین عکس‌های سلفی کودکان و بناهای خاص میراث‌فرهنگی تقدیر کند. به همین منظور به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی، مسابقه عکاسی با موضوع سلفی کودکان با گنبد سلطانیه تنها اثر ثبت جهانی استان زنجان برگزار می‌شود.

مدیر پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه تاکید کرد: در هفته میراث‌فرهنگی کانون توجه ما کودکان و نوجوانان خواهند بود. 

او گفت: خوشبختانه سواد میراثی در سال‌های اخیر افزایش یافته با این حال نیازمند فعالیت‌های بیشتری در این خصوص هستیم. 

عالی بیان کرد: مهلت ارسال آثار تا ۵ خرداد روز شنبه است و شرکت‌کنندگان می‌توانند عکس‌های خود را به آدرس صفحه اینستاگرام گنبد سلطانیه به نشانی soltanyieh_world_heritage و یا صفحه تلگرام @momoradish ارسال کنند.

مدیر پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه بیان کرد: عکس‌های سلفی در دنیای امروز نشانه‌ای از سبک زندگی در زیست مجازی تلقی می‌شود و عکاس را با سوژه پیرامونی عکس پیوند می‌دهد و عکس سلفی با آثار تاریخ و تمدن، ابزارِ رونق صنعت گردشگری است. خوشبختانه سواد میراثی در سال‌های اخیر افزایش یافته با این حال نیازمند فعالیت‌های بیشتری در این خصوص هستیم. 

او تصریح کرد: عکس سلفی در موزه و آثار تاریخی، فقط سرگرمی تلقی نمی‌شود، بلکه لمس یک بخش از تاریخ است که بیننده اثر می‌تواند اشتیاق خود را از دیدن یک فضای تاریخی یا یک شاهکار هنری به اشتراک بگذارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022601535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha