جلسه هیئت راهبردی پایگاه میراث‌جهانی گنبدسلطانیه برگزار شد

مدیر پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه گفت: جلسه هیئت راهبردی پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه، ششم تیرماه با حضور اعضا در بنای تاریخی گنبد سلطانیه برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، ابوالفضل عالی گفت: هیئت راهبردی پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه با حضور سه نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های زنجان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، معاون میراث‌فرهنگی و اعضای پایگاه در گنبدسلطانیه برگزار شد.

مدیر پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه افزود: برخی از موضوعات مرتبط با پایگاه میراث‌جهانی گنبد سلطانیه از جمله چگونگی تعیین مسیرهای گردشگری در این اثر جهانی و مرمت ایوان غربی در طبقه دوم، اجرای طرح سامان‌دهی محوطه پیرامونی گنبد سلطانیه و تعریف مسیرهای گردشگری و… مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

او در این جلسه با اشاره به اهمیت گنبد سلطانیه گفت: گنبد سلطانیه به‌عنوان یکی از آثار ثبت جهانی شده ایران دارای ارزش‌های فراوانی است و توجه هرچه بیشتر به این اثر مهم و جهانی یکی از وظایف مهم دستگاه‌های متولی است.

عالی بیان کرد: نظرات مدیرکل، اعضای هیئت در این نشست بررسی و تجمیع خواهد شد و در جلسات آینده درباره اجرایی شدن آن‌ها تصمیم‌های لازم اتخاذ خواهد شد.

سید سعید صفوی در این جلسه گفت: مطالعات، اسناد و گزارش همه کاوش‌ها و مرمت‌های پایگاه میراث جهانی سلطانیه بویژه در صد سال اخیر باید در آرشیو گنبد گردآوری شود 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: سوابق مربوط به پلان مدیریت حفاظت گنبد تا جلسه آتی ارائه شود تا در صورت نیاز با انجام مطالعات جدید تکمیل و بروزرسانی شود.

او با تأکید بر اینکه باید سعی کنیم تا به طور مستمر و منظم جلسات هیئت راهبردی را برگزار کنیم، خاطرنشان کرد: تمامی موارد مورد بررسی یک هفته قبل باید برای تمامی اعضا ایمیل شود تا اعضای حاضر در جلسات با اشراف کامل نسبت به محتوای پرونده‌ها و موارد در جلسات حضور داشته باشند.

این جلسه از ساعت ۱۵ تا ساعت ۲۰ ششم تیرماه در پایگاه میراث‌جهانی گنبدسلطانیه تشکیل شد و بازدید میدانی از محوطه این اثر جهانی انجام شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402040701134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha