عملیات حفاری غیرمجاز در آرادان نافرجام ماند

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آرادان گفت: با دستگیری 5 حفار، یک فقره حفاری غیرمجاز در آرادان نافرجام ماند.

به گزارش روابط ‌عمومی اداره ‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، غلام عباس خاکسار روز چهارشنبه 7 تیرماه ۱۴۰۲ با اعلام این خبر گفت: 5 حفار غیرمجاز که به‌منظور به دست آوردن اشیای تاریخی اقدام به حفاری در یکی از روستاهای شهرستان آرادان کرده بودند، دستگیر شدند.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آرادن افزود: در پی اعلام نیروی انتظامی مبنی بر حفاری غیرمجاز دریکی از روستاهای شهرستان آرادان، به‌سرعت نیروهای یگان حفاظت اداره میراث‌فرهنگی آرادان با همکاری مأموران کلانتری جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

خاکسار با قدردانی از همکاری صمیمانه نیروی انتظامی شهرستان، یادآور شد: متهمان به همراه ادوات حفاری پس از دستگیری و تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

او اضافه کرد: هم‌وطنان و دوستداران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود در خصوص تعرض یا تخریب آثار تاریخی استان را از طریق تماس با سامانه خبری به شماره تلفن ۳۱۷۰۵ اعلام کنند.

بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی(بخش تعزیرات) هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از ۶ ماه تا ۳ سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

 انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402040701179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha