نشست تعاملی اداره‌کل میراث‌فرهنگی با اداره اماکن ایلام

نشست تعاملی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با مدیریت اماکن استان در راستای نظارت مستمر بر تأسیسات گردشگری برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، امروز 11 تیر 1402 نشستی با حضور فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، معاونت گردشگری و مسئولان اداره‌کل اماکن استان در راستای نظارت بر تأسیسات گردشگری برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: در حوزه گردشگری نیازمند همکاری ویژه با پلیس اماکن بوده با اجرای گشت‌های تلفیقی می توان با قدرت بیشتری بر تمامی تأسیسات گردشگری استان نظارت ویژه داشته باشیم.

شریفی افزود: مناطق روستایی استان فرصتی برای ایجاد فضاهای توریستی و گردشگری هستند که در همین راستا به‌ویژه در روستاهای هدف گردشگری شاهد افزایش مراکز گردشگری روستایی هستیم.

او تصریح کرد: افزود: توسعه گردشگری روستایی و حمایت از مراکز گردشگری به‌ویژه بوم‌گردی‌ها علاوه بر احیای اقتصاد روستاها می‌تواند نقش مهمی در افزایش درآمد مردم نیز داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه در حال حاضر در استان بیش از 56 اقامتگاه بوم‌گردی برای خدمات‌رسانی مطلوب به گردشگران و مسافران فعال هستند، تصریح کرد: دست‌یابی به اهداف توسعه پایدار گردشگری، نیازمند سرمایه‌گذاری ویژه در بخش گردشگری روستایی و عشایری است که این امر مهم با به رسمیت شناختن اقامتگاه‌های بوم‌گردی و توسعه آن‌ها بر اساس استانداردها و ارکان گردشگری محقق می‌شود.

شریفی گفت: در راستای سامان‌دهی اقامتگاه‌های بوم‌گردی به‌ویژه در ایام نوروز برای امنیت این اقامتگاه‌ها، مدیران تأسیسات گردشگری را ملزم به نصب دوربین‌های مداربسته با مراجعه به اداره‌کل اماکن و همچنین ثبت نام در سامانه ثنا با آن اداره‌کل همکاری‌های ویژه انجام می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402041101299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha