برپایی 10 موکب استقبال از زائران در مرزهای چذابه و شلمچه

۱۰ موکب اربعین حسینی از روز جمعه نهم تیرماه ۱۴۰۲ در مرزهای چذابه و شلمچه برای استقبال از زائران بازگشته از دعای عرفه امام حسین(ع) برپا شده است تا از زائران پذیرایی کند.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، رئیس کمیته تغذیه، اسکان و جذب مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خوزستان اظهار کرد: این موکب‌های مردمی از زائران بازگشته از کربلا استقبال می‌کنند.

حجت‌الاسلام سیدمحمود موسوی افزود: موکب‌های مردمی تا روز عید غدیر خم در پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه فعال خواهند بود و از زائران امام حسین(ع) پذیرایی می‌کنند.

او با بیان این‌که در یک هفته اخیر بیش از ۳۰هزار زائر برای شرکت در مراسم دعای عرفه از مرزهای چذابه و شلمچه راهی کربلا شده‌اند، افزود: هماهنگی لازم با نیروی انتظامی، گمرک و راهداری برای بازگشت زائران انجام شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان عنوان کرد: دروازه‌های ورودی در پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه به صورت شبانه‌روزی فعال هستند.

او افزود: مرزهای چذابه و شلمچه همچنان برای عزیمت کاروان‌های زیارتی عتبات و ورود زائران و گردشگران عراقی به کشورمان باز هستند و هیچ‌گونه محدودیتی اعمال نمی‌شود.

شلمچه و چذابه دو مرز رسمی و بین‌المللی تردد زائران عتبات عالیات به خصوص در ایام اربعین هستند.

تردد زائران ایرانی، گردشگران و زائران عراقی در مرزهای چذابه و شلمچه تنها با گذرنامه معتبر و بدون دریافت ویزا (روادید) انجام می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402041101319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha