رفع موانع توسعه گردشگری در روستای توریستی زیارت استان گلستان

رئیس‌کل دادگستری گلستان گفت: هم‌زمان با جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستای توریستی زیارت گرگان، برای کمک به اشتغال و معیشت جامعه محلی این منطقه، کارگروهی با حضور دستگاه‌های متولی تشکیل‌شده که روی رفع موانع توسعه گردشگری این منطقه متمرکز شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، حیدر آسیابی در راستای تأکیدات رئیس قوه قضاییه بر تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز، با اشاره به اقدامات دادگستری استان گلستان در مقابله با تصرف اراضی ملی، کشاورزی و منابع طبیعی، گفت: با اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته، جلوی ساخت‌وسازهای غیرمجاز به‌ویژه در روستای زیارت بعد از دو دهه متوقف شده است.

رئیس‌کل دادگستری گلستان با اشاره به استقرار ایست بازرسی در ورودی روستای زیارت عنوان کرد: ساخت‌وسازهای غیرمجاز جدید در  روستای زیارت به صفر رسیده است.

او تأکید کرد: از سوی دیگر، اجرای احکام قطعی و تبصره ۲ ماده ۱۰ حفظ کاربری نیز جهش جدی در حوزه برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان محسوب می‌شود.

آسیابی اضافه کرد: با ابتکار دادگستری گلستان هم‌زمان با جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در زیارت گرگان، برای کمک به اشتغال و معیشت جامعه محلی این منطقه، کارگروهی با حضور دستگاه‌های متولی ازجمله اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تشکیل‌شده که روی رفع موانع توسعه گردشگری این منطقه متمرکز شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402041301386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha