آموزش، نیاز اساسی مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی/ رونق اقتصاد محلی با توسعه گردشگری روستایی

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان بر لزوم برنامه‌ریزی برای آموزش‌های تخصصی به مدیران و متقاضیان احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان به‌منظور ارتقای کیفیت ارائه خدمات و سطح رضایت‌مندی مهمانان و گردشگران تأکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، آرمان وطن‌دوست در این‌باره گفت: یکی از عوامل مؤثر در توسعه صنعت گردشگری استان، استفاده از نیروهای علمی و متخصص و ارائه آموزش‌های تخصصی است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان اظهار کرد: در همین راستا به‌همت این اداره‌کل و با همکاری انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی کردستان، اولین دوره آموزشی برای متقاضیان احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان، با حضور ١٥ متقاضی و به‌مدت یک‌روز در اقامتگاه بوم‌گردی کابووک روستای دولاب سنندج برگزار شد.

او هدف از برگزاری این دوره آموزشی را آشنایی هر چه بیشتر متقاضیان و فعالان این حوزه با مباحث گردشگری روستایی، طبیعت‌گردی و بوم‌گردی عنوان کرد و افزود: آموزش مسأله مهمی است که در تأسیس اقامتگاه‌ها باید به آن توجه کرد، چرا که این موضوع تأثیر مستقیم و انکارناپذیری بر کیفیت اقامت مسافران در واحدهای گردشگری دارد.

وطن‌دوست با بیان اینکه احیای خانه‌های قدیمی و احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی از مهم‌ترین راهبردهای این اداره‌کل برای رونق گردشگری در روستاهای استان است، یادآور شد: زمانی که یک اقامتگاه بومگردی در روستایی دایر می‌شود، ضمن ایجاد اشتغال، برای جامعه محلی نیز کسب درآمد می‌کند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان بیان کرد: همچنین ارائه محصولات محلی، ارگانیک و سالم به گردشگران، موجب بهبود وضعیت اقتصاد روستاییان می‌شود.

او از تداوم برنامه‌های آموزشی حوزه گردشگری در سطح استان خبر داد و بیان کرد: قابلیت‌های گردشگری استان کردستان در حد بسیار مطلوبی است که باید از این ظرفیت برای جذب بیشتر گردشگران بهره لازم را ببریم.

وطن‌دوست بیان کرد: امید است با برگزاری چنین دوره‌هایی بتوان در راستای افزایش اشتغال و توسعه گردشگری استان گام‌های جدی و اساسی برداشت.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402041401438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha