برپایی سیاه‌چادر محلی میراث‌فرهنگی لرستان در جشن عید غدیر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از برپایی سیاه‌چادر میراث‌فرهنگی استان در جشن عید غدیر خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، عطا حسن‌پور با اعلام این خبر گفت: روز گذشته جمعه 16 تیرماه  به مناسب عید سعید غدیر خم و همراه با گروه‌های مردمی و مواکب و همچنین دستگاه‌ها و نهادهای استان این اداره‌کل نیز اقدام به برپایی سیاه‌چادر محلی کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان اظهار کرد: غدیر خم یکی از بزرگ‌ترین و مبارک‌ترین وقایع تاریخی شیعیان است که مسلمانان در سراسر جهان هر سال آن را به عنوان عید غدیر خم جشن می‌گیرند.

او با بیان اینکه در جشن بزرگ غدیر، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن برپایی سیاه‌چادر محلی اقدام به پخش رایگان شربت و شیرینی بلوط به عنوان سوغات لرستان بین مردم کرد افزود: بر هر مسلمان شیعه واجب است ماجرا و فلسفه این واقعه بزرگ تاریخی را به شکلی صحیح و درست بداند که برگزاری این رویداد در سطح کشور و استان و همچنین استقبال پرشور عموم مردم از این جشن بزرگ در همین راستا به خوبی انجام شد.

حسن‌پور بیان کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با حضور کارشناسان خود تلاش کرد ضمن پذیرایی از مردم در این جشن بزرگ در راستای تبیین بخشی از فلسفه این رویداد مهم تاریخی گام بردارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402041701577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha