راه‌اندازی اردوگاه گردشگری رِفِن چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار گرفت

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردل گفت: به‌دنبال تعطیلی مجتمع شیلات رِفِن بخش میانکوه شهرستان اردل به‌علت آلودگی‌های نفتی سال‌های گذشته، طرح احیای این محل از طریق راه‌اندازی اردوگاه گردشگری در دستور کار قرار گرفته است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، علیرضا نصیری با اعلام این خبر تأکید کرد: اردوگاه گردشگری رِفِن بخش میانکوه شهرستان اردل در افزون‌بر ۴۰ هزار مترمربع از زمین‌های این روستا راه‌اندازی خواهد شد.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردل افزود: قابلیت راه‌اندازی خانه‌های مسافر، حاشیه رودخانه، ماظر طبیعی و جود زیرساخت‌های آب، برق و جاده دسترسی مناسب از مهم‌ترین مزیت‌های منطقه برای راه‌اندازی اردوگاه گردشگری رِفِن به‌شمار می‌رود.

نصیری تصریح کرد: مالکان و اعضای شرکت تعاونی مجتمع شیلات رِفِن شهرستان اردل باید برای تغییر کاربری این مجتمع از شیلات به گردشگری از جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری استعلام بگیرند.

او یادآور شد: جهاد کشاورزی می‌تواند با صدور مجوز احداث گلخانه در رِفِن بخش میانکوه شهرستان اردل زمینه تقویت بخش گردشگری کشاورزی در این منطقه را فراهم کند.

نصیری همچنین به برنامه‌ریزی برای توسعه زیرساخت‌ها و تجهیزات گردشگری در پاک جنگلی شیاسی و گندمکار شهرستان اردل اشاره و اضافه کرد: برای تسریع در روند اجرایی این طرح‌های بایستی از توان دهیاران و بهره‌برداران مرتبط استفاده کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402041801635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha