بازدید نماینده ولی‌فقیه استان لرستان از موزه باستان‌شناسی ذوالفقاری زنجان

معاون میراث‌فرهنگی استان زنجان گفت: حجت‌الاسلام سیداحمد شاهرخی نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد از موزه باستان‌شناسی ذوالفقاری و مردان نمکی زنجان بازدید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، محمدرضا محمدپور گفت: حجت‌الاسلام سیداحمد شاهرخی نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد شامگاه روز گذشته  سه‌شنبه ۲۰ تیرماه از موزه باستانشناسی ذوالفقاری و مردان نمکی زنجان بازدید کرد.

معاون میراث‌فرهنگی استان زنجان افزود: در این بازدید کارشناسان توضیحاتی را درباره مومیایی‌های طبیعی مردان نمکی ارائه دادند که از کشفیات منحصر به فرد جهان است.  

حجت‌الاسلام سیداحمد شاهرخی در این بازدید گفت: میراث‌فرهنگی یکی از مهم‌ترین موضوعات کشور است و در این موزه فضاهایی ایجاد شده که به طور مستقیم بر ذهن مخاطب اثرگذار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد افزود: صنعتگران و ملیله کاران زنجانی بهترین سفیران فرهنگی در به تصویر کشیدن قابلیت‌ها و توانایی‌های هنری و فرهنگی این استان به‌عنوان سرمایه‌های ایران اسلامی هستند.
تاکنون شش مرد نمکی از معدن نمک چهرآباد زنجان کشف شده‌اند. نخستین مومیایی نمکی در سال ۱۳۷۲ کشف شد. مرد نمکی شماره یک در موزه ایران باستان نگه‌داری می‌شود. قدیمی‌ترین مرد نمکی ۲۳۰۰ سال قدمت دارد. این مومیایی‌های نمکی در عمارت ذوالفقاری زنجان در موزه مردان نمکی نگه‌داری می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042201927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha