طرح اولیه ساماندهی گردشگری روستای زیارت گرگان تدوین شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: با حمایت‌های استاندار و دستگاه قضایی استان طرح اولیه گردشگری روستای گردشگری زیارت تدوین شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری در جلسه شورای اداری شهرستان گرگان که با حضور غلامرضا منتظری و رمضانعلی سنگدوینی نمایندگان مردم شهرستان‌های گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان برگزار شد، گفت: با توجه به این‌که روستای زیارت گرگان یکی از مناطق نمونه گردشگری مصوب هیئت‌وزیران در استان گلستان بوده و به لحاظ موقعیت جغرافیایی و اقلیمی از ظرفیت‌های جذب گردشگر برخوردار است، بخش گردشگری می‌تواند زمینه رونق اقتصادی برای این روستا را فراهم سازد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: با تأکیدات زنگانه استاندار گلستان برای ایجاد فرصت‌های اشتغال‌زایی برای مردم به‌ویژه جوانان روستای زیارت که با توسعه گردشگری در این منطقه رقم می‌خورد، از آذرماه سال گذشته اولین جلسات برای تدوین طرح ساماندهی گردشگری روستای زیارت به دبیری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و با حضور دستگاه‌های اجرایی متولی در این حوزه تشکیل شد.

او افزود: در این جلسات دستگاه‌های متولی و مرتبط مسائل و دغدغه‌های خود را برای تدوین این طرح به مشاور اعلام کردند تا بر اساس این موارد، طرح گردشگری این روستا تدوین شود.

ساوری گفت: در طول بیش از ۱۵ سال گذشته طرح توسعه اقتصادی روستای زیارت به نتیجه نرسیده اما اکنون با حمایت‌های استاندار محترم، دادگستری و دادستانی استان طرح اولیه گردشگری روستای زیارت تدوین شد، امیدوارم طی هفته‌های آینده شاهد اتفاقات خوبی در این خصوص باشیم.

او در ادامه این نشست با اشاره به برخی مسائل و مشکلات مردم شهرستان گرگان در حوزه میراث‌فرهنگی، عنوان کرد: بسیاری از روستاها درگذشته یا در حریم تپه‌های تاریخی و یا بر روی عرصه‌ها و آثار تاریخی بناشده‌اند که متأسفانه امروز شاهد بروز بسیاری از مشکلات هستیم.

لزوم تدوین سند تحول توسعه گردشگری گرگان

غلامرضا منتظری نماینده مردم شهرستان‌های گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بیان کرد: گردشگری موضوع بسیار مهمی است که نیاز است تا فرمانداری با همراهی مدیریت شهری و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط، چشم‌انداز و سند تحول توسعه در این حوزه را برای شهرستان تدوین کنند.

برای رفع مشکلات روستای زیارت در کنار اداره‌کل میراث‌فرهنگی ایستاده‌ایم

در ادامه این جلسه همچنین نماینده مردم شهرستان‌های گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان انتظار داریم حل مسائل و مشکلات مردم ساکن در حریم تپه تاریخی تورنگ‌تپه را تسریع بخشد.

رمضانعلی سنگدوینی گفت: در خصوص رفع مسائل و مشکلات روستای زیارت و همچنین طرح گردشگری این روستا که می‌تواند تحول خوبی هم در حوزه اشتغال و هم برون‌رفت وضع فعلی باشد، در کنار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایستاده‌ایم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042401957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha