مشوق‌های نوسازی بافت فرسوده به شهروندان زنجانی اطلاع‌رسانی شود

استاندار زنجان بر ضرورت اطلاع‌رسانی مشوق‌های نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن در بافت‌های فرسوده تاکید کرد و گفت: متاسفانه تاکنون اطلاع‌رسانی خوبی در این خصوص انجام نشده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، محسن افشارچی روز ۲۴ تیرماه۱۴۰۲ در جلسه ستاد بازآفرینی استان زنجان که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر ستاد ملی باز آفرینی کشور برگزار شد، افزود: شهرداری‌های استان در این خصوص باید بسته‌های تشویقی را به اطلاع مردم برسانند.

استاندار زنجان ادامه داد: نوسازی واحدهای مسکونی در بافت فرسوده مزایای متعددی دارد و موجب تحقق بخشی از تعهدات ساخت مسکن توسط خود مردم می شود و در واقع باری از روی دوش دولت بر می دارد.

افشارچی اظهار کرد: پیگیری برنامه بازآفرینی شهری در بافت‌های فرسوده منجر به افزایش کیفیت زندگی شهری و حل و فصل گره‌های ترافیکی می شود که این موضوع باید در اولویت قرار گیرد.  

او به لزوم برگزاری منظم جلسات ستاد بازآفرینی استانی و شهرستانی تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های پیش‌بینی شده در قانون برای گشایش امور در اجرای برنامه‌های مربوط به بازآفرینی بهره گرفت.

محمد آئینی در جلسه ستاد بازآفرینی استان زنجان به ضرورت توجه به افزایش تاب آوری و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده اشاره کرد و افزود: از رهگذر این نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده، تعریض معابر و نیز زمینه ارائه خدمات در این محدوده ها فراهم می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر ستاد ملی بازآفرینی کشور گفت: تدوین و اجرای این مشوق‌ها بسیار موثر است و باعث می‌شود که خود شهروندان وارد کار شوند.

در این جلسه مسائل مربوط به برنامه‌های بازآفرینی در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و قیدار  نیز مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042402020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha