ثبت جهانی هگمتانه، برگ برنده همدان در عرصه جهانی

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: همدان تاکنون در صف مسابقات بین‌المللی قرار نگرفته اما امسال با ثبت جهانی در میدان مسابقات جهانی قرار می‌گیرد و باید از این فرصت بهره کامل را ببریم.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی در نشست تور آشناسازی تورگردانان و شرکت‌های خدمات مسافرتی و جهانگردی ایران در همدان، با اشاره به اینکه نقش تورگردانان در فرهنگ و اقتصاد تعیین کننده است، افزود: به عبارتی آشنایی بیشتر با همدان آشنایی بیشتر با ایران است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه استان‌های کشور افتخارآفرین هستند و مجموع این مزیت‌ها، ایران را تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: همدان در تاریخ، نقطه عطف است که دنیا باید آن را بشناسد، این‌کهن شهر هنوز ناشناخته است که جای تاسف دارد.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: همدان تاکنون در صف مسابقات بین‌المللی قرار نگرفته اما امسال با ثبت جهانی در میدان مسابقات جهانی قرار می‌گیرد و باید از این فرصت بهره کامل را ببریم.

او یادآور شد: رهبری در سفر سال ۸۳ به همدان فرمودند در دنیا شهری با تاریخ همدان سرپا نیست‌، این نگرش کاملا درست است چرا که تاریخ ۳۳۰۰ ساله همدان قطعی است و در مدنیت و تاریخ در جهان رتبه اول را دارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه خط راه‌آهن همدان-تهران-سنندج و تهران-همدان-ملایر در حال انجام است، گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان برای خط راه‌آهن در نظر گرفته شده است‌.

او با اشاره به اینکه همدان کریدور غرب کشور در حمل‌ونقل زمینی و ریلی است، اظهار کرد: تمام اقدامات عمرانی و اقتصادی در همدان با بسته فرهنگی و گردشگری انجام می‌شود.

حاجی‌بابایی اضافه کرد: در همدان به جای صنعت سنگین صنعت های‌تک را انتخاب کردیم و این موضوع باعث می‌شود هوا و فضای گردشگری آلوده نشود و استان پاکی داشته باشیم.

او با بیان اینکه بنا داریم در حوزه سلامت و بهداشت نیز قطب باشیم، عنوان کرد: بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی همدان به زودی افتتاح می‌شود و کلنگ بیمارستان هزار تختخوابی نیز در راستای رونق گردشگری سلامت در آینده نزدیک زده می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همدان به زودی قطب موزه کشور هم می‌شود، افزود: موزه هگمتانه، موزه منطقه‌ای و موزه هنرهای معاصر گواه این ادعاست.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه همدان به واسطه دانشمندان بزرگ فلسفه و عرفان حرف اول را در دنیا می‌زند، افزود: همدان آسمانی دارد که در طول تاریخ پر ستاره بوده است.

او با اشاره به اینکه اقتصاد کشور زمانی درست می‌شود که کل اقتصاد در اختیار مردم قرار گیرد، بیان کرد: باید شرایطی مهیا شود که مردم ایران این قطعه از سرزمین خود را ببینند و به وجود بزرگان ایران زمین افتخار کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042502068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha