حفاظت از میراث‌فرهنگی لرستان نیازمند فرهنگ‌سازی رسانه‌ای است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان در نشست با نجمن‌های میراث‌فرهنگی لرستان، حفاظت از میراث ارزشمند استان را نیازمند فرهنگ‌سازی رسانه‌ای دانست.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، احمدرضا دالوند با اعلام این خبر گفت: در راستای حفاظت از میراث فرهنگی کهن این دیار باید فرهنگ‌سازی رسانه‌ای به منظور آشنایی هر چه بیشتر جامعه با آثار ارزشمند تاریخی و فرهنگی صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان با بیان اینکه مجموعه مدیریت لرستان، حفاظت از آثار تاریخی استان را از مهم‌ترین برنامه‌های خود می داند افزود: در همین راستا موضوع آزادسازی کامل حریم قلعه تاریخی، فرهنگی فلک‌الافلاک خرم‌آباد به صورت جدی در دست پیگیری است و امید داریم سال 1403 این مطالبه مهم مردم عملی شود.

دالوند تاکید کرد: اولویت نخست مدیریت ارشد لرستان، حفاظت از آثار فرهنگی و تاریخی، توسعه صنعت گردشگری و ترویج صنایع‌دستی است که می تواند رونق اشتغال و اقتصاد را به دنبال داشته باشد.

او با بیان اینکه صنعت گردشگری در حال حاضر در دنیا مهم‌ترین منبع درآمد و اشتغال محسوب می‌شود تصریح کرد: توسعه این صنعت، نیازمند ایجاد زیرساخت‌های گردشگری است که در این خصوص نیازمند اختصاص اعتبارات ویژه ملی هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان اضافه کرد: گردشگری یک صنعت فرابخشی‌است و همه دستگاه‌های اجرایی باید تلاش خود را برای توسعه در این زمینه به کار گیرند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042502082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha