میراث عاشورایی «مقتل حسینی نوجوان» به چاپ هفتم رسید

کتاب «مقتل حسینی نوجوان» اثر علی شعیبی، نویسنده خوزستانی به چاپ هفتم رسید.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، کتاب «مقتل حسینی نوجوان» اثر علی شعیبی، نویسنده خوزستانی به چاپ هفتم رسید که پیش از این با نام «مقتل نوجوان» منتشر شده بود.

این اثر در نوبت چاپ هفتم با عنوان «مقتل حسینی نوجوان» به انتشار رسیده است. این کتاب زندگینامه و سیر حوادث منتهی به کربلا و عاشورا را به طور مستند و براساس شیوه مقتل‌نویسی، اما روان و ساده ویژه نوجوانان تدوین کرده و به تصویر کشیده است.

«مقتل حسینی نوجوان» را نشر معارف در ۱۱۲ صفحه رقعی منتشر کرده است که گامی موثر در راستای تبیین واقعه عاشورا و اشاعه میراث حسینی به شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام علی شعیبی نویسنده کتاب‌هایی مانند «جایزه‌های خدا»، «اصول دین نوجوان»، «مقتل فاطمی»، «بچه‌های خوب، زندگی خوب»، «آبشار اندیشه»، «مراقب جایزه‌هایت باش»، «غواص قهرمان»، «ذوالفقار ایرانی، سردار جهانی» و... است.

مقتل‌خوانی در استان ولایت‌مدار خوزستان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و هر سال همزمان با ایام سوگواری سیدوسالار شهیدان حضرت امام‌حسین(ع) و یاران باوفایش در جای‌جای استان این میراث عاشورایی به شکل باشکوه و پرشوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042702283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha