روند مرمت مسجد چهلستون کاملا درست و اصولی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در بازدید از روند مرمت و بازسازی مسجد تاریخی چهل‌ستون زنجان گفت: روند مرمت مسجد تاریخی چهلستون کاملا درست و اصولی است.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، صبح روز شنبه ۳۱تیرماه ۱۴۰۲، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، معاون میراث فرهنگی و کارشناسان از روند مرمت و بازسازی مسجد تاریخی چهل‌ستون زنجان بازدید کردند.
سید محمد شعاعی در حین بازدید از این مسجد تاریخی گفت: عملیات مرمت و احیای این مسجد تاریخی که جزو آثار ملی به ثبت رسیده استان است از آبان ماه سال ۱۴۰۱ توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آغاز شده و به دلیل ضرورت دقت و ظرافت کار به صورت کاملا اصولی و درست همچنان ادامه دارد و قطعا تا پایان شهریور ماه به اتمام خواهد رسید تا در معرض دید عموم و نمازگزاران قرار گیرد.

روند مرمت مسجد چهلستون کاملا درست و اصولی است
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با تاکید زنجان بر حفظ و احیای بنای تاریخی افزود: در حال حاضر این مسجد به درست‌ترین شکل ممکن مورد مرمت و تعمیر قرار گرفته است که توسط مرمتگران بومی این استان انجام می‌شود و باید معاونت میراث‌فرهنگی سازوکارهایی را تعریف و مدنظر قرار دهد تا استادکاران مرمت هنر و مهارت خود را به نسل جوان آموزش دهند تا استان در آینده در حوزه مرمت بناهای تاریخی استان با مشکل مواجه نشویم.

روند مرمت مسجد چهلستون کاملا درست و اصولی است
او گفت: مسجد چهل ستون زنجان یکی از مهمترین مساجد تاریخی شهر زنجان است که در ضلع جنوب شرقی مسجد جامع زنجان و در راسته معروف به راسته حجت الاسلام بازار تاریخی زنجان قرار دارد.

روند مرمت مسجد چهلستون کاملا درست و اصولی است
این مسجد یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین حوزه‌های علمیه ایران در دوره قاجار بوده و توسط یکی از علمای معروف آن زمان به نام ملاعلی قارپوزآبادی ساخته شده‌ است، طبق کتیبه‌ای که بر روی پیشانی ورودی بنا نصب شده این بنای در سال ۱۲۸۴ هجری قمری ساخته شده‌ است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402043102485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha