کشف‌وضبط یک دستگاه فلزیاب قاچاق در بیجار کردستان

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، از کشف‌وضبط یک دستگاه فلزیاب قاچاق در شهرستان بیجار خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، سرهنگ محمدرضا زارعی در این‌باره گفت: برابر گزارش واصله از سوی اداره اطلاعات و امنیت بیجار به اداره میراث‌فرهنگی این شهرستان، مبنی بر کشف‌وضبط یک دستگاه فلزیاب از یک خودرو شخصی، بررسی‌ و تحقیقات در دستور کار نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان بیجار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: در این‌ رابطه یک نفر با هویت معلوم دستگیر و پرونده به‌منظور سیر مراحل قانونی به مراجع ذی‌صلاح قضایی تحویل داده شد.

او عنوان کرد: خرید، فروش، نگهداری و استفاده از دستگاه‌های فلزیاب منوط به اخذ مجوز از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است در غیر این صورت با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

سرهنگ زارعی یادآور شد: هموطنان و دوست‌داران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با اطمینان از حفظ امانت‌داری به یگان حفاظت از آثار تاریخی استان کردستان با شماره تلفن ۰۸۷۳۳۱۷۸۸۵۵ اعلام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402043102537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha