صنایع‌دستی باید به کشورهای مختلف دنیا معرفی شود/ ظرفیت‌های بی‌نظیر صنایع‌دستی گنج پنهان است

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع‌دستی ایران دارای ظرفیت‌های فراوانی است که این ظرفیت‌ها باید به شکل مناسبی به کشورهای مختلف دنیا معرفی شود.

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا، با اشاره به اهمیت صنایع‌دستی ایران، اظهار کرد: ایران دارای قدمت تاریخی غنی است و سرشار از هنر است. صنایع‌دستی ما یکی از هنرهای ارزشمند ما است که مانند یک گنج پنهان است و باید بتوانیم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: صنایع‌دستی در کشور ما به دلیل تعدد اقوام ظرفیت بالایی دارد یعنی اگر ما صنایع‌دستی را با توجه به تعدد اقوام ببینیم مطمئنا یک بخشی از مجموعه روستاهایی که در این زمینه کار کردند توانمند می‌شوند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: باید زمینه معرفی و فروش این صنعت را در خارج از کشور گسترش داد. حدود 16 کشور در همسایگی ایران داریم که همین کشورها بهترین ظرفیت هستند تا بتوانیم صنایع‌دستی ایرانی را معرفی کنیم.

او با اشاره به وجود صنایع‌دستی در روستاها ادامه داد: من زاده روستا هستم و با صنایع‌دستی آشنایی دارم. باید صنایع‌دستی را گسترش دهیم و معرفی کنیم. گردشگر داخلی و خارجی را باید جذب کنیم و همچنین از طریق فضای مجازی صنایع‌دستی را  به شکل عالی معرفی کنیم.

این نماینده مجلس یادآور شد: با توجه به قدمت تاریخی ایران از طریق توسعه گردشگری می‌توانیم بخش اعظمی از اقتصاد کشور را در این حوزه شکوفا کنیم.

سنگدوینی خاطرنشان کرد: صنایع‌دستی ریشه در تاریخ و تمدن کشور دارد و توجه به این هنر صنعت علاوه بر توسعه اقتصادی به طور حتم در تقویت هویت‌های فرهنگی و تاریخی نیز نقش دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402050300150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha