صنایع‌دستی ایرانی هنری مبتنی بر زیبایی است که معیشت صنعتگر را تامین می‌کند/ همکاری دولت و مجلس برای حمایت از صنایع‌دستی ضروری است

نماینده کوهدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع‌دستی ایرانی هنری مبتنی بر زیبایی است که معیشت صنعتگر را تامین می‌کند. از این رو این حوزه باید به صورت همه‌جانبه حمایت شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا مبلغی مروجی نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا، اظهار کرد: صنایع‌دستی را سال‌های سال است که مردم خودشان تهیه می‌کنند و برای همین ارزشمند است. دولت باید دست مردم را بگیرد و هنرمندن را حمایت کند و امکانات را در اختیار هنرمندان قرار دهد تا زمینه رشد و شکوفایی صنایع‌دستی فراهم شود.

او با اشاره به صنایع‌دستی تولیدی در حوزه انتخابیه خود در کوهدشت افزود: آثار بسیار خوبی در این منطقه تولید می‌شود که حائز اهمیت است و هنرمندان بسیار خوبی در این شهر داریم که باید مورد توجه قرار گیرند.

مبلغی در ادامه افزود: گاهی اوقات در برخی از مناطق شاهد این هستیم که قدیمی ترین آثار در شهرهای ما تولید می‌شود که این‌ها دارای ارزش و اهمیت است و در حقیقت این‌ها مانند یک گنج هستند.

مبلغی یادآور شد: همکاری و همراهی مجلس و قانون‌گذاری مجلس در حوزه صنایع‌دستی به گسترش آن و توسعه صنایع‌دستی کمک می کند این همراهی و کمک می‌تواند در قالب‌های مختلفی مانند بیمه هنرمندان صنایع‌دستی انجام شود.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: صنایع‌دستی علاوه بر سابقه دیرینه تاریخی در حوزه اقتصاد و تامین معیشت خانواده‌ها نیز تاثیرگذار است. این در حالی است که صنایع‌دستی زیبایی و هنر است و باید بیش از پیش به آن توجه شود.

مبلغی یادآور شد: 70 درصد فعالان حوزه صنایع‌دستی را بانوان تشکیل می‌دهند که بعضی از آن‌ها سرپرست خانوار هستند از این رو حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی نیازمند حمایت جدی هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402050400207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha