دولت و مجلس همکاری‌های خود را در حوزه صنایع‌دستی تقویت کنند/ صنایع‌دستی محلی برای ایجاد اشتغال مردم شود

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع‌دستی دارای ظرفیت‌های مهمی است که از این ظرفیت‌ها باید برای ایجاد اشتغال استفاده کرد.

ذبیح‌الله اعظمی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا، با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر حوزه صنایع‌دستی، اظهار کرد: صنایع‌دستی از قدیم در ایران جایگاه خود را داشته و از همیت بسیار بالایی برخودار است. این حوزه نیازمند توجه ویژه است و باید بیش از پیش در این حوزه برنامه ریزی کرد.

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تمدن حوزه جیرفت ادامه داد: من نماینده جیرفت هستم و همه می‌دانیم که تمدن جیرفت تمدن غنی است و در کنار این تمدن غنی شاهد سابقه تاریخی در حوزه صنایع‌دستی نیز هستیم.

این نماینده مجلس اضافه کرد: صنایع‌دستی به طور حتم دارای اهمیت است. بازار فروش باید برای صنایع‌دستی در داخل و خارجی فروش به وجود آورد. به‌عنوان نماینده مجلس دنبال این هستم که صنایع‌دستی محلی برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای مردم شود.

او گفت: آموزش در هر حوزه‌ای دارای اهمیت است و در حوزه صنایع‌دستی اهمیت بیشتری می‌یابد. آموزش جوانان در حوزه صنایع‌دستی و ایجاد بازار فروش در کنار شناسایی ظرفیت‌های صنایع‌دستی هر استان می‌تواند در اقتصاد کشور نقش خوبی را ایفا کند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: دولت و مجلس در حوزه صنایع‌دستی باید همکاری‌های خود را تقویت کنند و در این باره آماده همکاری با دولت و خصوصا وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402050400280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha