عزاداری زائران خارجی در قم به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی

هم‌زمان با فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، تعدادی از زائرن خارجی از کشورهای مختلف با تشکیل دسته‌های عزاداری به سوگواری برای سید و سالار شهیدان پرداختند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، این گروه از زائران خارجی از کشورهای مختلف از جمله، افغانستان، پاکستان، عراق، هندوستان و نیجریه، هم زمان با فرا رسیدن روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، با حضور در دسته‌های عزاداری به حرم مطهر حضرت معصومه (س) مشرف شدند.

این گروه از زائران خارجی که عمده آن‌ها را طلاب مقیم قم تشکیل می‌دادند، در کنار سایر عزاداران حسینی در شهر مقدس قم در سوگ حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، به سوگواری و عزاداری پرداختند.

همچنین مراسم عزاداری اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام ویژه مسلمانان نیجریه طی دهه اول ماه محرم هر روز در دفتر امور بین‌الملل حرم مطهر بانوی کرامت و به زبان‌های عربی، اردو و هوسایی در این آستان مقدس برگزار می‌شود.

مراسم عزاداری عرب زبانان هر روز ساعت 10 صبح و هر شب ساعت  20:15 در شبستان حضرت زهرا(س) برپا است و عزاداران می توانند از این مراسم پرفیض و معنوی استفاده کنند.

همچنین عزاداری به زبان اردو نیز هر شب از ساعت 20:15 در ضلع جنوبی صحن پیامبر اعظم(ص) با حضور عزادارانی از کشورهای هند و پاکستان برگزار می‌شود.

مسلمانان نیجریه‌ای نیز در دهه اول ماه محرم هر شب ساعت  20:15 در دفتر زائران بین‌المللی واقع در صحن صاحب‌الزمان (عج) در رثای سیدالشهدا عزاداری می‌کنند.

عزاداری زائران پاکستانی و هندی نیز در قم در روز  تاسوعا و عاشورا برگزار شد که با توجه به سبک سینه‌زنی مسلمانان هند، این نوع از عزاداری با استقبال زائران و مجاوران قم روبه‌رو شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402050700357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha