قرآن نفیس کتابت خطاط دزفولی رونمایی شد

آیین رونمایی از کتابت نفیس قرآنی خطاط دزفولی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول و باحضور حجت‌الاسلام خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در آیین رونمایی از کتاب قرآن که توسط سیدعزیزالله آذرنگ، هنرمند دزفولی، کتابت شد ضمن محکوم کردن اهانت به قرآن کریم از سوی یک افراط‌گرای سوئدی گفت: ما خواهان این هستیم که دولت سوئد فرد هتاک و افراط‌گرایی که این چنین بی‌شرمانه به ساحت قرآن کریم اهانت کرده را محاکمه و با او برخورد کند.

حجت‌الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه افزود: اگر دولت سوئد نسبت به توهین به قرآن انزجار دارد باید این افراد مجرم را محاکمه کند؛ زیرا کسی که به کلام وحی توهین کند با انسانیت جنگیده است و هر شخصی که با انسانیت می‌جنگد، محکوم است.

او با تأکید بر این‌که در دنیای غرب هرچه علیه قرآن گفتند، قرآن بیشتر رواج پیدا کرده است، گفت: در سوئد به اسم آزادی دوبار قرآن را آتش زدند و دولت سوئد فقط به انتشار بیاینه اکتفا کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: دولت سوئد باید با این افراد برخورد جدی کند، همانطور که اگر در جای دیگر سوئد فردی علیه قانون اساسی سوئد توهین کند با آن برخورد می‌کنند.

او افزود: بردگی حیوانی در دنیای مدرن شکل گرفته تا به اسم آزادی به مقدس‌ترین کتاب آسمانی توهین کنند؛ کتابی که معجزه جاودانی است و جامعیت معارف و ارزش‌ها و کلام وحی است و همه واژگانش از سوی خدا نازل شده و هر انسانی که قرآن می‌خواند از اندیشه غلطش دست برمی‌دارد.

خسروپناه همچنین کار استاد هنرمند دزفولی در کتابت قرآن کریم را اقدامی ارزشمند در مقابل این رفتار غیرانسانی و توهین به کتاب وحی دانست و گفت: امثال این استاد باید الگوی جوانان باشد.

او افزود: این توفیقات حاصل اراده بشری نیست؛ استاد آذرنگ پیش از این نیز قرآن را کتابت و به حرم امام رضا(ع) اهدا کرده است که اگر اجازه دهد انگشتان ایشان که وقف نوشتن آیات قرآن شده را می‌بوسم زیرا این انگشتان، انس با قرآن را شهادت خواهد داد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این‌که یکی از ابزار ترویج قرآن، هنر است، گفت: کتابت قرآن با خط زیبا رواج هنری قرآن است؛ امیدواریم خداوند عمر بابرکتی به این استاد عنایت کند تا دوباره قرآن را کتابت و در دنیا منتشر کند تا پاسخی عملی به مخالفان ارزش‌های انسانی باشد.

ملت‌های مسلمان به قرآن، بزرگترین کتاب آسمانی، افتخار می‌کنند

امام‌جمعه دزفول نیز در این آیین اظهار کرد: ملت مسلمان به قرآن که بزرگترین کتاب آسمانی، کتاب نور و رحمت است افتخار می‌کنند.

حجت‌الاسلام مسعود بهرام‌پور افزود: برخی افراد دشمن قرآن هستند و برخی اوقات این دشمنی به حدی بروز می‌کند که به آتش زدن و پاره کردن قرآن دست می‌زنند.

او گفت : انسان‌ها در پهنای صفحه دل خود یا قابلیت هدایت دارند و یا غیرقابل هدایت هستند، افرادی که قلب خود را از گناه دور کردند هدایت می‌شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول اظهار کرد: افرادی که خود را در منجلاب فساد غرق کردند و به دنبال گناه هستند چیزی از هدایت عایدشان نمی‌شود و به سراشیبی سقوط می‌افتند.

او اضافه کرد: اگر می‌خواهید از برکت قرآن بهره‌مند شوید به طهارت نفس برسید؛ در غیر این صورت، فقط انحطاط، ذلالت و بدبختی نصیب خواهد شد.

بهرام‌پور گفت: چیزی که باعث می‌شود انسان در منجلاب فساد گرفتار شود کفر است، گاهی اوقات افرادی که ایمان ندارند در مسیر زندگی‌شان کفر می‌ورزند و نتیجه این عمل آن‌ها گمراهی و ذلالت خواهد بود.

امام‌جمعه دزفول با بیان این‌که کتاب قرآن ارزشی بی‌انتها دارد، گفت: استاد آذرنگ بعد از یک عمر جهاد در راه انقلاب، هنرش را با قرآن آمیخته است که قابل قدردانی است.

علیرضا چرخابی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول با اشاره به کتابت نفیس قرآن توسط استاد آذرنگ افزود: این اثر دومین کتابت استاد آذرنگ است که با خط عثمان طه و در ۶۰۴ صفحه است که هر صفحه دارای ۱۵ سطر است که با طراحی زیبای سیده‌زهرا آذرنگ با طرح بین‌الحرمین طراحی و  کتابت شده و به‌زودی به آستان مطهر حرم اباعبدالله الحسین(ع) اهدا می‌شود.

او از حجت‌الاسلام والمسلمین بهرام‌پور امام‌جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول و علیرضا خردمند معاون استاندار و فرماندار ویره شهرستان دزفول به خاطر مشارکت در برگزاری مراسم رونمایی از این اثر نفیس قدردانی کرد.

هنرمند خطاط این اثر نفیس اظهار کرد: با کمال افتخار و شاگردی در محضر پدر و برادرانم و نوکری اباعبدالله تصمیم به کتابت قرآن گرفتم که با یاری خدا اولین کتابت محقق شد؛ خوشنویسی این کتاب توسط بنده طراحی توسط سیده زهرا آذرنگ و فاطمه ذبیح تصحیح و بازبینی همسرم انجام شد.

آذرنگ افزود: اولین کتابت قرآن به مدت ۱۰ ماه انجام و به حرم امام‌رضا (ع ) اهدا شد.

او افزود: دومین کتابت پس از یک سال با طراحی سیده‌زهرا آذرنگ و با کمک خیرین انجام و به حرم مطهر امام حسین (ع) اهدا شد که به شهدا و مردم متدین دزفول تقدیم شد.

این هنرمند خوشنویس ضمن محکومیت اهانت به قرآن بیان کرد: به زودی سومین کتابت خود را به حرم حضرت معصومه (س) تقدیم می‌کنم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402050700363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha