آغاز مرمت شیر قلعه شهمیرزاد

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر از آغاز مرمت شیر قلعه از آثار تاریخی و ارزشمند شهر نمونه گردشگری بین‌المللی شهمیرزاد خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مهدی متقی گفت: در این مرحله از مرمت، حفاظت و استحکام‌بخشی دیوار ضلع جنوبی شیر قلعه با سنگ و ملاط ساروج، اجرای بندکشی با رعایت اصول فنی با پودرهای ویژه، مرمت تکمیلی قسمت‌های ریخته دیواره‌ها، برج‌ها و عایق‌بندی دیوارها جهت جلوگیری از نفوذ رطوبت و آب ناشی از بارش برف و باران انجام می‌شود.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر افزود: با توجه به انجام مطالعات و طرح مرمت و احیای این بنای تاریخی توسط شهرداری شهمیرزاد بعد از اتمام عملیات حفاظت شیر قلعه، در فاز دوم با همکاری شهرداری شهمیرزاد راه دسترسی به این قلعه تاریخی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

شیر قلعه از آثار تاریخی مربوط به‌پیش از اسلام – دوران‌های تاریخی پس از اسلام است. شیرقلعه در فاصله یک کیلومتری شمال غرب شهمیرزاد و بر روی قله کوه واقع‌ شده است. این قلعه از پناهگاه‌های مستحکم اسپهبدان طبرستان و به شماره 4427 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402050800394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha