استان‌های برتر در زمینه تولید محتوای گردشگری معرفی شدند

اقلام تبلیغاتی گردشگری ادارات کل استان‌ها به دستور معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ارزیابی و استان‌های برتر در زمینه تولید محتوا با رویکرد بین‌المللی معرفی شدند.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ارزیابی بیش از1700 اقلام تبلیغاتی با رویکرد بین‌المللی تولیدی سال 1401 ادارات‌کل استان‌ها به عنوان اقدامی از سوی گروه تبلیغات و نمایشگاه‌های خارجی دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی معاونت گردشگری در راستای تحقق اهداف توسعه گردشگری کشور درحوزه تبلیغات خارجی و به منظور ارزیابی و نظارت مستمر بر روند تولیدات محتوایی و ترویج  ظرفیت‌های گردشگری کشور با هدف ساماندهی، استانداردسازی و اثربخشی تولیدات تبلیغاتی در عرصه بین‌المللی انجام گرفته است.

ارزیابی مذکور که در چارچوب سه شیوه‌نامه و دستور ابلاغی شامل شیوه‌نامه تهیه و تولید اقلام تبلیغاتی گردشگری، راهنمای اصول تولید ویدئوهای تبلیغاتی گردشگری و راهنمای تولید عکس‌های تبلیغاتی گردشگری انجام گرفته است، منتج به بررسی 1780 محتوای تولیدی از 15 استان در  72 شاخص شده است. 

با توجه به اینکه هدف از انجام این ارزیابی محک کیفی ادارات‌کل استانی در تولید اقلام تبلیغاتی به منظور درک مناسبی از وضع موجود استان‌ها در عرصه تولید محتوا و اتخاذ شیوه مناسبی جهت نیل به نقطه مطلوب در این عرصه است، تولیدات تبلیغاتی ارسالی از ادارات‌کل استان‌های آذربایجان‌شرقی، ایلام، بوشهر، خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی، خوزستان، زنجان، کردستان، کرمان، کهکیلویه و بویراحمد، گلستان، مازندران، مرکزی، همدان و یزد بررسی شدند. این ارزیابی از انطباق 49/5 درصدی تولیدات تبلیغاتی با استانداردهای ابلاغی از سوی دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حکایت دارد.

در این بررسی استان مازندران در زمینه کاتالوگ و کتابچه، استان مرکزی در زمینه نقشه، استان زنجان در زمینه بروشور و عکس و استان کردستان در زمینه کلیپ و تیزر بیشترین انطباق با استانداردها را داشته‌اند.

همچنین طبق ارزیابی نهایی، استان همدان با ارائه محتوای ویژه گردشگری خوراک با انطباق استانداردها 73/3 درصد رتبه نخست را کسب کرده است و پس از آن استان‌های زنجان و کردستان با 63/1 درصد بالاترین میزان انطباق را به خود اختصاص داده‌اند.

پیرو این اقدام با هدف ارتقا و تکامل ارزیابی صورت گرفته الزام تعریف ردیف بودجه مشخص با عنوان تبلیغات و بازاریابی خارجی، تعریف دوره‌های آموزشی کاربردی مرتبط با تبلیغات و نیز ایجاد ابزار قانونی و انگیزشی به منظور ارتقای کیفی اقلام به صورت محتوای فیزیکی در دستور کار قرار گرفته است.  

انتهای پیام/

کد خبر 1402050900501
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha