نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در تهران و استان‌های مختلف برگزار شود/ مجلس از هنرمندان صنایع‌دستی حمایت می‌کند

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اهمیتی که صنایع‌دستی دارد، مجلس از این حوزه به صورت کامل حمایت خواهد کرد.

یعقوب رضازاده در گفت و گو با خبرنگار میراث‌آریا با اشاره به اهمیت صنایع‌دستی و سابقه تاریخی آن اظهار کرد: ایران یکی از کشورهایی است که دارای تمدن غنی و تاریخی است و در تمام مناطق کشور شاهد فعالیت هنرمندان صنایع‌دستی از سال‌های گذشته تاکنون بوده‌ایم.

این نماینده مجلس افزود: این حوزه با وجود اهمیتی که دارد و نقش مهمی که در جذب گردشگر نیز ایفا می‌کند بسیار کاربردی است اما متاسفانه آن چنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.

رضازاده اضافه کرد: برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در تهران و سایر استان‌ها می‌تواند باعث معرفی این هنر شود ضمن این که برپایی این نمایشگاه‌ها باعث خواهد شد تا اشتغال ایجاد شود و درآمدزایی برای هنرمندان به وجود آید.

او به حمایت‌های مجلس از صنایع‌دستی اشاره کرد و افزود: یکی از اسناد مهم و بالادستی در کشور برنامه هفتم توسعه است در این برنامه باید به صنایع‌دستی توجه ویژه‌ای شود و مجلس برای کمک به این حوزه آماده همکاری است.

نماینده سلماس خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم توجه به صنایع‌دستی با توجه به نقشی که این هنرصنعت در ایجاد اشتغال و درآمدزایی در کشور دارد بسیار مهم است و مجلس از حوزه صنایع‌دستی به طور حتم حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051100611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha