مطالعات طرح تقصیلی بافت تاریخی ارومیه در ۶ گام تهیه می‌شود

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: مطالعات طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی ارومیه با هدف ساماندهی این بافت با رویکردهای تامین پایداری مسکن‌های موجود و نوسازی آنها و تامین خدمات مورد نیاز شهری و رونق گردشگری، اقتصادی و ارتقای کبفیت محیطی و ایجاد هویت شهری و فرهنگی در ۶ گام تهیه می‌شود.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، رسول عطایی با اعلام این مطلب اظهار کرد: انجام این مطالعات از سال گذشته آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد و سعی بر این است که انجام آن در اسرع وقت به پایان برسد.

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی افزود: تاکنون انجام مطالعات چهار گام از این مطالعات به پایان رسیده و اقدامات نهایی دو گام دیگر نیز در حال انجام است.

او ادامه داد: در این مطالعات نگاه جدید به موضوعات بافت تاریخی و نوسازی خانه‌های واقع شده در این بافت انجام شده و ضوابط جدیدی برای این منظور طراحی می‌شود.

عطایی با بیان اینکه در این طرح بر لزوم حفظ حقوق مالکانه تاکید شده است، گفت: در سطح شهر ۳۰۷ هکتار به عنوان بافت تاریخی ارومیه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051100625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha