پروانه مجموعه فرهنگ و هنر قوم ترکمن صادر شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از اعطای پروانه فعالیت مجموعه‌داری با عنوان «فرهنگ و هنر قوم ترکمن» در استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای ماده ۲۰ فصل سوم مصوبه سال ۱۳۸۴ هیئت‌وزیران مبنی بر آیین‌نامه مدیریت، ساماندهی، نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال منقول فرهنگی-تاریخی مجاز، پروانه فعالیت مجموعه‌داری با عنوان «فرهنگ و هنر قوم ترکمن» متعلق به حسن مویدفر به مدت یک سال صادر و اعطا شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: اعتبار این پروانه مجموعه‌داری که به شماره ۶۶۶۶/۱۴۰۲۲۵۰۰ مورخ ۱۸/۰۴/۱۴۰۲ از سوی معاونت میراث‌فرهنگی کشور و اداره‌کل موزه‌ها صادرشده در محدوده اشیا فرهنگی-تاریخی است که پس از تکمیل مدارک قابل تمدید خواهد بود.

او با اشاره به این‌که این مجوز، چهارمین پروانه فعالیت مجموعه‌داری در استان گلستان است، یادآور شد: تا پیش‌ازاین مجوز مجموعه‌های سنگ، گوهر، کانی و فسیل آمتیست، سقاخانه رادکان و دست بافته‌های ترکمن از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای استان گلستان صادر شده است.

ساوری در پایان بیان کرد: آن گروه از علاقه‌مندان که به‌عنوان دارندگان اموال منقول فرهنگی–تاریخی مجاز محسوب می‌شوند به‌منظور حفظ، نگهداری، مرمت و معرفی بهتر آثار خود و آگاهی از نحوه ماهیت مادی و معنوی می‌توانند به دفتر امور موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی– تاریخی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051400661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha