توقف عملیات تخریب در مسجد تاریخی کازرونی اصفهان

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از توقف عملیات تخریب در مسجد تاریخی کازرونی اصفهان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، مهدی موسوی موحد با اعلام این مطلب گفت: پس از وصول گزارشی از افراد محلی مبنی بر انجام عملیات تخریب در مسجد تاریخی کازرونی، مأمورین یگان حفاظت میراث‌فرهنگی در محل حاضر و از ادامه عملیات جلوگیری کردند.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: این عملیات تخریب توسط هیئت‌امنا مسجد آغاز شده بود که فاقد هرگونه مجوز از سوی این اداره‌کل یا شهرداری بوده است.

او افزود: با توجه به هماهنگی‌های انجام‌شده میان میراث‌فرهنگی و شهرداری اصفهان، هرگونه صدور مجوز تخریب و یا تعمیرات توسط شهرداری اصفهان منوط به صدور مجوز از سوی میراث‌فرهنگی است.

موسوی موحد تصریح کرد: هیئت‌امنای مسجد اقدام به خرید زمینی در مجاورت این مسجد تاریخی کرده است و در تلاش است تا این قطعه زمین را به مسجد الحاق کند، لذا هرگونه الحاق و تغییر در این مسجد تاریخی و یا هر اثر باارزش تاریخی نیاز به تائید کمیته فنی معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051400698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha