استفاده از ظرفیت سدها در توسعه گردشگری استان زنجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: استفاده از ظرفیت سدها می تواند در توسعه گردشگری استان زنجان تاثیرگذار باشد. 

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی با اشاره به اینکه به دنبال استفاده از ظرفیت گردشگری رودخانه‌ها برای استفاده شهروندان هستیم، گفت: گردشگری آبی، ظرفیت زیادی برای ایجاد اثرات مثبت اقتصادی و اجتماعی دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: ایجاد زمینه استفاده مضاعف از آب و سرمایه‌گذاری به عمل آمده در جهت تولید و اشتغال، ایجاد زمینه استفاده از ظرفیت‌ها برای ورزش‌ها و تفریح‌های آبی جهت نشاط و سلامتی مردم، توسعه مشارکت بخش خصوصی و توانمندسازی محلی در راستای حفظ منابع آب و نهایتا دستیابی به اهداف، اصول و روش‌های گردشگری پایدار، یعنی توسعه گردشگری بدون از بین بردن و تهدید ارزش‌ها و کیفیت‌های زیست محیطی است. 

او گفت: با توجه به حوزه گسترده فعالیت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و منابع تاریخی و طبیعی در سطح استان، نیاز به توجه و تعمق بیشتر در این زمینه است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: ما از تمام طرح‌هایی که قابلیت گردشگری در حوزه آب مانند سد تهم، سد کینه ورس، سد گلابر و غیره که در استان فعال هستند، استقبال خواهیم کرد و آن‌ها را در اولویت‌های کاری این مجموعه قرار خواهیم داد. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402051500740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha