بررسی طرح تفصیلی ویژه شهر تاریخی استرآباد در شورای فنی میراث‌فرهنگی گلستان

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از بررسی طرح تفصیلی ویژه شهر تاریخی استرآباد (گرگان) با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط در شورای فنی میراث‌فرهنگی استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مرتضی حسینقلی‌زاده امروز یکشنبه ۱۵ مردادماه ۱۴۰۲ در جلسه شورای فنی میراث‌فرهنگی استان، گفت: طرح تفصیلی ویژه شهر تاریخی استرآباد (گرگان) با حضور اعضای شورای فنی میراث‌فرهنگی استان، نمایندگان شهرداری گرگان، راه و شهرسازی استان و مشاور طرح در سالن جلسات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برگزار شد.

معاون میراث‌فرهنگی استان گلستان خاطرنشان کرد: در این جلسه ضمن بررسی و تبیین رویکرد طرح مصوب مرمت و ساماندهی شهر تاریخی استرآباد (گرگان) سال ۱۴۰۲، مغایرت‌ها و حقوق مکتسبه موردنظر شهرداری گرگان در این طرح به‌صورت کلی مطرح و مقرر شد جزئیات آن با رعایت چارچوب‌های طرح مصوب مرمت و ساماندهی این شهر تاریخی توسط مشاور تهیه و در جلسات بعدی شورای فنی در اسرع وقت ارائه و تصمیم‌گیری شود.

بافت شهر تاریخی استرآباد (گرگان) با مساحت حدود ۱۶۰ هکتار در سال ۱۳۱۰ به شماره ۴۱ به‌عنوان اولین بافت تاریخی کشور در فهرست آثار ملی به ثبت رسید. آنچه اکنون آن را بافت تاریخی (استرآباد) گرگان می‌نامیم، بازمانده مجموعه‌ای از یک شهر (استرآباد) و فضاهای شهری همچون مساجد، آب‌انبارها، قنات‌ها، معابر و واحدهای مسکونی یک یا چندطبقه و بسیاری آثار دیگر است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051500759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha