توسعه پایدار گردشگری گلستان نیازمند آموزش نیروی انسانی است

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در بازدید از مؤسسات آموزش گردشگری استان گفت: شکل‌گیری، پایداری و توسعه گردشگری در استان نیازمند آموزش نیروی انسانی است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، یاسر قندهاری امروز دوشنبه ۱۶ مردادماه ۱۴۰۲ در حاشیه بازدید از دفاتر مؤسسات آموزشی گردشگری استان با ذکر اهمیت فعالیت این مراکز آموزشی حوزه گردشگری، گفت: با توجه اهمیت و تأثیر گسترش صنعت گردشگری در ابعاد اقتصادی، اجتماعی،  فرهنگی و گرایش جوانان و افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری و اشتغال در این عرصه، ضروری است که امر آموزش شاغلین و دست‌اندرکاران این صنعت به‌طورجدی پیگیری شود.

معاون گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: دوره‌های کوتاه‌مدت آموزش گردشگری برای علاقه‌مندان به حوزه گردشگری برگزار می‌شود که در مقاطع زمانی متفاوت امکان برخورداری از آموزش‌های متنوع درزمینه گردشگری را فراهم می‌کند.

او افزود: مدیریت عمومی، هتلداری، مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، راهنمایان گردشگری فرهنگی، راهنمایان طبیعت‌گردی و... ازجمله این آموزش‌ها است که از طریق مؤسسات آموزش خدمات گردشگری که مجوز لازم را از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اخذ می‌کنند، برگزار می‌شود.

قندهاری در پایان تأکید کرد: به‌کارگیری ابزار تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی در راستای اشاعه فرهنگ غنی اسلامی به‌ویژه در حوزه عفاف و حجاب، دقت نظر در به‌کارگیری نیروهای متعهد، مسئولیت‌پذیر، ایجاد محیطی امن منطبق با اصول و موازین شرعی، اخلاقی و اعتقادی از مواردی است که باید موردتوجه مدیران حوزه گردشگری استان قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051700876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha