صنعت گردشگری تانزانیا دومین جایگاه را در آفریقا کسب کرد

تانزانیا به لطف بهبودی قوی پس از همه‌گیری کرونا و افزایش سرمایه‌گذاری، به رتبه دوم در رتبه‌بندی گردشگری آفریقا صعود کرد.

به‌گزارش میراث آریا، سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد، تانزانیا را با اشاره به افزایش چشمگیر تعداد بازدیدکنندگان ورودی و پیشرفت‌های مثبت این صنعت، به عنوان دومین کشور برتر در حوزه گردشگری آفریقا رتبه‌بندی می‌کند. وزارت منابع طبیعی و گردشگری تانزانیا بر مشارکت بخش خصوصی و بهبود صنعت مهمان‌نوازی، به عنوان عوامل کلیدی در موفقیت گردشگری خود تأکید می‌کند.

طبق گزارشی که در یک نشریه خبری تانزانیا مشاهده شده است، پس از جذب تعداد فوق‌العاده‌ای از گردشگران، تانزانیا از نظر عملکرد گردشگری در رتبه دوم آفریقا قرار گرفته است.

حسن عباس، دبیر دائمی وزارت منابع طبیعی و گردشگری تانزانیا، گفت: تجارت گردشگری در سال ۲۰۱۹ تحت تأثیر منفی کرونا قرار گرفت، اما سرمایه‌گذاری‌های تازه و مستند تولیدشده توسط دولت در مورد رویال تور به بهبود عملکرد این حوزه در تانزانیا کمک کرده است.

از آنجایی که بین ژانویه تا مارس سال جاری بیش از ۴۰۰هزار بازدیدکننده در مقایسه با ۲۵۰ هزار نفر در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ به این کشور سفر کرده‌اند، سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد (UNWTO)  تانزانیا را پس از اتیوپی در رتبه دوم از نظر آمار گردشگری قرار داده است.

عباس ادامه داد: این گام بسیار خوبی در بخش گردشگری است، زیرا ما همه‌گیری کرونا را پشت سر گذاشته‌ایم و به زودی داده‌های تازه‌ای در مورد تعداد گردشگران در نیم‌سال دوم منتشر خواهیم کرد. ما همچنان از تانزانیا برای ادامه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری تشکر می‌کنیم، و خبرهای خوب زیادی در راه است.

او گفت: تانزانیا به عنوان یکی از اعضای شورای مسئول توسعه استراتژی‌ها و برنامه‌های گردشگری جهانی و همچنین نایب رئیس UNWTO انتخاب شده است.

ترزا موگوبی، رئیس گردشگری این وزارتخانه، طی کنفرانسی اظهار کرد: تانزانیا درس‌های زیادی کسب کرده است که ممکن است به انقلابی در صنعت سفر و گردشگری در این کشور کمک کند. این درس‌ها شامل گسترش مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در زیرساخت‌های گردشگری است.

موگوبی ادامه داد: جمهوری موریس توسعه جدی در گردشگری ساحلی داشته است و همچنین همکاری‌های نزدیکی با بخش خصوصی دارد. بخش خصوصی همیشه تحقیقات گردشگری را انجام می‌دهد و توصیه‌هایی را با دولت به اشتراک می‌گذارد. در تانزانیا، ما با بخش خصوصی نیز کار می‌کنیم، اما باید بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم.

رئیس گردشگری وزارت منابع طبیعی و گردشگری تانزانیا در ادامه بر اهمیت مشکل مهمان‌نوازی در تشویق گردشگران برای بازگشت به سفرهای تفریحی تاکید کرد. حسن عباس همچنین در این مراسم از یک هیئت شش نفره جدید برای هیئت گردشگری تانزانیا (TTB) رونمایی کرد که متشکل از هر دو بخش دولتی و خصوصی هستند.

*ترجمه: اسدالله حقانی 

انتهای پیام/

کد خبر 1402051700903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha