پیش‌بینی صادرات سالانه ۵۰۰ میلیون دلار صنایع‌دستی در برنامه هفتم توسعه/ رونق صنایع‌دستی به پیشرفت گردشگری کمک می‌کند

نایب رئیس فراکسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی گفت: صادرات سالانه 500 میلیون دلار صنایع‌دستی در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده است.

محمدعلی محسنی بندپی نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس فراکسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار میراث آریا با اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های قابل توجه کشور صنایع‌دستی است. در لایحه برنامه هفتم برای اولین بار ردپای محکم‌تری از صنایع‌دستی و گردشگری داریم. در فصل 17 بیش از دو صفحه به این موضوع اختصاص یافته است.

نماینده نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اهداف کمی و کیفی در این قانون برای دولت تعیین شده و سعی در برطرف شدن موانع است. بر اساس این برنامه، سالانه حدود 500 میلیون دلار صاردات صنایع‌دستی پیش‌بینی شده است.

او گفت: رونق این صنعت لازمه‌اش همکاری بین دستگاهی است.  صنایع‌دستی چون جز مشاغل خانگی است نیازمند همکاری و پشتیبانی دستگاه‌های مختلف است.

محسنی بندپی ادامه داد: صادرات صنایع‌دستی بسیار اهمیت دارد و اگر بتوانیم به عدد 500 میلیون دلار در سال بر اساس آنچه در قانون برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده برسیم عدد بزرگی است و می‌تواند چشمگیر باشد.

این نماینده مجلس افزود: دولت باید فضاهای اجرایی این کار را فراهم کند. ما نیازمند توسعه، تقویت وافزایش فروش و صادرات صنایع‌دستی هستیم.

او گفت: رشد صنایع‌دستی به رشد گردشگری کمک می‌کند و باعث ورود ارز به کشور نیز می‌شود.

نایب رئیس فراکسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پشتوانه بیمه‌ای، ارائه تسهیلات، تامین بازار داخلی، تسهیل برای صاردات، حفظ انگیزه هنرمندان و حمایت از آن‌ها از مهمترین راهکارهای توسعه صنایع‌دستی به شمار می‌رود و دولت و مجلس در این باره باید راهکار ارائه دهند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051800935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha