آغاز مرمت 6 سرای بازار تاریخی اراک

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: شش سرای بازار تاریخی اراک شامل سرای اکبریان، صندوق‌سازها، کاشانی، کتاب‌فروش‌ها، فدایی و چهارسوق درحال مرمت است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، مصطفی مرزبان در خصوص مرمت بازار تاریخی اراک اظهار کرد: بازار تاریخی اراک همواره در سال‌های گذشته با هدف استحکام بخشی این اثر ارزشمند تاریخی به عنوان بخشی از هویت کالبدی این شهر مورد مرمت قرار گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: این مرمت‌ها با هزینه‌ایی در حدود 90 میلیارد ریال اعتبار از طریق ادراه‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی و شهرداری اراک که از سرای گلشن آغاز شده و قسمت‌های دیگر شامل راسته اصلی(شمال جنوب) (شرق‌غرب) با نظارت مستقیم کارشناسان مرمتی درحال اجراست.

مرزبان گفت: علاوه بر احیای این سراها به صورت همزمان مرمت‌های اضطراری، رفع خطر و انجام مرمت‌های اساسی در بخش‌های عمومی به ویژه راسته‌های اصلی بازار در دستور کار قرار دارد، همچنین کف‌سازی و محوطه‌سازی گذرها و سراها با مشارکت شهرداری بافت تاریخی در حال اجراست.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اظهار کرد: برای سال جاری 100 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی برای بازار تاریخی اراک پیش‌بینی شده است که به امور مرمتی اختصاص می‌یابد.

او در ادامه گفت: بازار تاریخی اراک، یکی از مهمترین جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، اقتصادی و ارزشمند شهر اراک به شمار می‌رود که پس از 200 سال از عمر آن همچنان مرکز فرهنگی و اقتصادی اراک محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051800944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha